رقابت در بازارهای جهانی نیازمند تجدید نظر در جذب و رضایت مشتری است

معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای ورود و رقابت در بازارهای جهانی باید تدبیر کرد، گفت: باید در جلب، جذب، حمایت و رضایت مشتریان تجدید نظر کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ «محمدرضا فیاض» شامگاه سه شنبه در آیین بهره برداری از دو واحدی تولیدی صنعتی در کاشان اظهار کرد: پرداختن و اهتمام به سلیقه مشتری و مصرف کننده در بازاهای داخلی و خارجی یک اصل است که باید در ایران بیش از پیش به آن توجه شود.
وی تأکید کرد: باید با تجدید نظر بازار از طریق جلب و رضایت مشتری دوباره بازار را به طرف خود برگردانیم زیرا نمی توانیم به رقبیبان بگوییم چرا قیمت تمام شده را کاهش می دهید؛ زیرا این کار را برای گرفتن بازار از دست ما انجام می دهند.
معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کلید فتح بازار صادرات، بکارگیری افراد متخصص، خبره و فنی در این کار است، افزود: موفقیت ما در بازار صادرات جهان در گرو بهره گیری از اهل فن تخصص بازار صادرات است.
فیاض با تأکید بر اینکه کسی که که می خواهد بازار را فتح کند باید دارای فوت و فن و حرفه این تخصص باشد، خاطر نشان کرد: مدیر شرکتی موفق است که با بکارگیری افراد خبره و کننده این کار به حرف ها و پیشنهادهای آنان گوش داده و به آنها عمل کند.
وی همچنین با بیان اینکه عوامل مختلفی در تسخیر بازارهای جهانی فرش ماشینی مؤثر بوده است، گفت: مقصر بخشی از این عوامل کوتاهی، ما هستیم و بخشی از آن نیز مربوط به زیرکی و ذکاوت کشورهای رقیب می شود که با گرفتن فرصت بازار از دست ما، مشتری ها را به سمت خود جلب کرده اند.
معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرش ایران را دارای اصالت دانست و امتیاز مثبت ایران در زمینه تولید فرش ماشینی را بهره گیری از جنس و مواد اولیه اعلا و درجه یک بیان کرد و افزود: ایرانی ها می توانند با اجرای طرح های نوآوری، محصول باکیفیت و درجه یک را نیز به مشتری تحویل دهند.
فیاض یادآور شد: با وجود انواع کفپوش های جدید اعم از پارکت و موکت، استفاده از فرشهای دستبافت و ماشینی هنوز در ایران رونق دارد و جمعیت 80 میلیون نفری کشور هنوز از فرش به عنوان زیرانداز استفاده می کند.
وی همچنین وجود 15 کشور در اطراف ایران را امتیاز بزرگی برای صادرات به این کشورها بیان و تصریح کرد برای ورود به این بازارها باید تدبیر کرد و این کار شدنی است.
امسال 220 هزار شغل در کشور ایجاد شد
معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استان های وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه این آیین در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تکمیل و راه اندازی شش هزار طرح نیمه تمام صنعتی و همچنین اجرای 33 طرح بزرگ در سال جاری 220 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.
فیاض گفت: افزون بر ایجاد این میزان اشتغال، 650 عنوان شغل نیز که از چرخه تولید حذف شده بود، پایدارشده است.
وی، از هدفگذاری دولت برای اجرای 33 طرح ملی بزرگ در سال جاری خبر داد و افزود: تا قبل از دهه فجر 18 طرح بهره برداری شده بود که در این دهه مبارک نیز هفت طرح افتتاح شد و بقیه طرح ها نیز تا پایان سال جاری به بهره داری می رسد.
به گفته وی، افتتاح هر یک از این طرح ها منشاء تحول چشمگیری در هر منطقه شده و چون واحدهای بزرگی راه اندازی شده اند چرخه صنعتی و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای مردم ایجاد شده است.
فیاض، طرح رونق تولید را یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد و گفت: این طرح بتدریج رو به اتمام بوده و دستاوردهای خوب و قابل توجهی داشته است.
وی همچنین یادآور شد: 160 هزار میلیارد ریال نقدینگی برای برگشتن واحدهای کوچک و متوسط به چرخه تولید تخصیص یافت که تاکنون حدود 150 هزار میلیارد ریال آن برای حل مشکلات این واحدها محقق شده و بقیه نیز تا پایان امسال محقق خواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تکمیل و راه اندازی شش هزار و 500 طرح را از دیگر برنامه های دولت یازدهم بیان کرد و گفت: تاکنون از این تعداد چهار هزار و 700 طرح اجرا شده است.
فیاض تأکید کرد: با تشکیل کمیته کنترل و نظارتی، از اقدام مستمر این واحدها برای هزینه تسهیلات دریافتی در جهت تکمیل و راه اندازی واحدهای تولیدی اطمینان حاصل کرده ایم.
به گفته وی، بر اساس گزارش های رسیده تاکنون 95 درصد صاحبان این صنایع، کار خود را دقیق در مسیر انجام داده اند و می کوشیم تا با مشاره و راهنمایی، افرادی که اشتباه کرده اند را نیز به چرخه تولید بازگردانیم.
در سفر معاون توسعه، مدیریت و منابع امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به کاشان طرحهای توسعه شرکت یلدای کویر و سینا تاب کاشان با سرمایه گذاری 378 میلیارد و 654 میلیون ریال بهره برداری شد.
ارزش ماشین آلات این واحدهای تولیدی صنعتی که در زمینه تولید قالی، قالیچه و انواع نخ فعالیت می کنند 11 میلیون و 531 هزار یورو اعلام شده است.
فرماندار کاشان نیز در آئین بهره برداری از این دو طرح گفت: نام این شهرستان از گذشته تاکنون با گل محمدی، گلاب و فرش عجین بوده است.
حمیدرضا مؤمنیان اظهار کرد: افزون بر 70 درصد فرش ماشینی کشور در منطقه کاشان تولید می شود.
وی افزود: هم اکنون نیز برای اعتلای فرش کاشان کارهای تحقیقاتی بسیار بزرگی در خصوص، طرح و نقشه و رنگ آمیزی آن در دست اقدام است.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده: پوریا پورعرب

402

کد خبر: 730458

وب گردی

وب گردی