معاون سازمان دامپزشکی: مرغداران بهداشت را رعایت کنند تا آنفلوآنزا کنترل شود

معاون سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: تولیدکنندگان و صاحبان صنعت طیور در رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای مدنظر باید دقت کنند تا بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان کنترل شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ قاسم رضائیان‌زاده در مراسم افتتاح بیمارستان دامپزشکی در بیرجند گفت: این مرکز در راستای تشخیص و درمان بیماری‌های دام، طیور و آبزیان طراحی شده و استانداردهای لازم در این مرکز مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در جامعه دام، طیور و آبزیان به دو بعد اقتصادی از این جهت که سرمایه‌های دامی را حفظ و تولید را به راندمان مناسب برسانیم و بعد حفظ بهداشت عمومی در خصوص کنترل بیماری‌های انسان و دام باید توجه داشت.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: احداث مرکزهایی که با ظرفیت بخش خصوصی و تحت حاکمیت و سیاست‌های اداره کل دامزپشکی استان فعالیت می‌کنند گام بزرگی در تشخیص بیماری‌ها در جمعیت‌های مختلف است.

رضائیان‌زاده ادامه داد: در کنار سایر مراکزی که در استان وجود دارد هرچه بهره‌وری از روش‌های روز و تکنیک‌ها، بیشتر شود در راستای رسیدن به اهدافمان موفق‌تر هستیم و خدمات بیشتری را به دامداران ارائه می‌کنیم.

به گفته وی، بالغ بر ۸۰ بیمارستان در کشور در حال فعالیت است اما در خراسان‌جنوبی تاکنون چنین بیمارستانی وجود نداشته است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ادامه داد: با توجه به پتانسیلی که در زمینه فعالیت شرکت‌های زنجیره‌ای تولید طیور و صادرات به کشور همسایه استان وجود دارد راه‌اندازی این بیمارستان در راستای توسعه صنعت است که عاری از بیماری‌های دام و طیور بوده است.

رضائیان‌زاده افزود: چنین مراکز تشخیصی در کنار فعالیت‌های اقتصادی افراد سرمایه‌گذار، کمک شایانی در راستای توسعه پایدار اقتصادی از بعد توسعه صنعت به منظور صادرات به استان دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بیشتر کشورهای دنیا، تصریح کرد: این بیماری از طریق پرندگان مهاجر منتقل می‌شود و در این راستا در برخی از استان‌هایی که این بیماری شایع بوده کانون‌هایی راه‌اندازی شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه خراسان‌جنوبی عاری از این بیماری است، تاکید نشان کرد: تولیدکنندگان و صاحبان صنعت طیور در رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای مد نظر باید دقت کنند تا بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان کنترل شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:پوریا پورعرب

402

کد خبر: 730487

وب گردی

وب گردی