سامسونگ از دور خارج شده؛ کمپانی Oppo در کشور چین جولان می دهد

شاید برند Oppo در کشورهایی غربی و حتی ایران کمتر شناخته شده باشد و به سختی مدلی از آن در بازار یافت شود، اما این تولیدکننده تلفن هوشمند چینی در سال 2016 تمام کمپانی های بین المللی حاضر در چین را از پیش رو برداشته است.

به گزارش ایسکانیوژ، گزارش جدید موسسه آماری IDC نشان می دهد فروش و سهم بازاری اوپو در سال 2016 نسبت به سال قبل دو برابر شده و سایر کمپانی های نام آشنای چینی مانند هوآوی و شیائومی و حتی اپل و سامسونگ را کنار زده است.

این اسمارت فون ساز با 122 درصد رشد در صدر لیست برترین های بازار موبایل کشور چین قرار گرفته، اپل را به رده چهارم تنزل داده و سامسونگ را به کلی از لیست 5 رتبه ای خارج کرده است.

نکته جالب توجه اینجا است که اوپو و ویوو (رده سوم) هر دو متعلق به کمپانی BBK هستند که تمام تمرکز خود را روی کشورهای چین، هند و جنوب غربی آسیا معطوف کرده اند.

IDC معتقد است اهالی کشور چین معمولاً خواستار به روز رسانی سالیانه موبایل خود با ویژگی های جدید بوده و اوپو و ویوو به نحو احسن در حال برطرف کردن این نیاز هستند.

ناگفته نماند که در سال 2015 سامسونگ رده نخست برترین تلفن های هوشمند بازار چین را در اختیار داشت که گویا به خاطر انتظار مردم برای عرضه گلکسی S8 با افول چشم گیر مواجه شده است.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730497

وب گردی

وب گردی