استاندار هرمزگان:طرح تحول سلامت مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی است

​استاندار استان هرمزگان گفت: طرح تحول سلامت، افتخار نظام جمهوری اسلامی است و در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته که در مقطع زمانی بسیار کوتاه، 11 میلیون نفر از مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و لازم است که بقیه دستگاه ها و شرکای این طرح هم به موفقیت بیشتر آن کمک کنند تا مردم از خدمات بیشتر و بهتری بهره مند شوند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر جاسم جادری در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بندرعباس، اظهار داشت: در دولت یازدهم سه بیمارستان در استان هرمزگان افتتاح شد اما در دورانی که پول، امکانات و درآمد نفتی به مقدار زیادی در کشور وجود داشت، حتی یک بیمارستان هم در این استان به بهره برداری نرسید. در شرق استان که جمعیت 500 هزار نفری دارد، نیاز است که بیمارستان و مراکز درمانی ساخته شود.

وی با اشاره به وجود 2 منطقه آزاد، 5 منطقه ویژه و صنایع نفتی در استان هرمزگان، یادآور شد: هیچ یک از این مناطق و صنایع، به مسئولیت اجتماعی خود در مقابل مردم عمل نکرده اند و بار آنها به دوش مردم افتاده هیچ کدام از آنها بیمارستان یا مراکز درمانی ایجاد نکرده اند و در مراکز بهداشت و درمانی مزاحم مردم می شوند و انتظار داریم که نه تنها برای پرسنل خودشان بلکه برای مردم، چنین مراکزی را ایجاد کنند.

استاندار استان هرمزگان تصریح کرد: هرمزگان به دلیل شرایط اقلیمی از محرومیت تاریخی رنج می برد و مورد کم توجهی قرار گرفته و مردم آن فقر نیستند بلکه نجیب هستند. استان هرمزگان به اندازه 8 استان برای کشور درآمد ایجاد می کند به عنوان نمونه سالانه بیش از 10 هزار میلیارد تومان از محل گمرک و دو هزار و 200 میلیارد تومان از محل ارزش افزوده از سوی استان هرمزگان به خزانه واریز می شود.

وی در پایان گفت: وزیر بهداشت بسیار خوشنام، با سابقه انقلابی و دلسوز است و هر وقت ایشان را می بینم به یاد بشاگرد و دوران دفاع مقدس می افتم و نام دکتر هاشمی به ویژه در مناطق محروم و در خدمت رسانی به مردم، ماندگار و زبانزد است.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی/منتشر کننده:زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 730518

وب گردی

وب گردی