استاندار کرمانشاه/ برکات انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف کشور و جهان مشاهده می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی ایران گفت: هم اکنون برکات این انقلاب در نقاط مختلف کشور و حتی در روستاها و خارج از کشور دیده می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ اسدالله رازانی امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح گازرسانی به ۱۵۰ روستا که به صورت نمادین روستای سراب خشکه کرمانشاه برگزار شد، گفت: حرکت بزرگی که حضرت امام(ره) شروع کرد نهضت انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب به دست با کفایت رهبری انقلاب سپرده شد و برکاتش در نقاط مختلف کشور و حتی در روستاها و خارج از کشور دیده می شود.

وی افزود: خداوند برای مسلمانان عزت خواسته است و آنچه که آحاد این کشور تا پیش از انقلاب از آن رنج می بردند هم به لحاظ ستم های حکومتی و هم نفوذ خارجی ها و قدرتهای بزرگ بود و آن زمان تبعیض بیداد می کرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در آن زمان حکومت کاری کرده بود که مردم روستاها از حکومت و مدیریت فاصله داشته باشند و انواع محرومی تها تا پیش از انقلاب بر این کشور حاکم بود.

وی اشاره ای نیز به وضعیت خدماتی و رفاهی مردم در آن دوران داشت و گفت: درصد باسوادی از ۴۰ درصد بیشتر نبود و از برق و گاز و حمام و آب هم محروم بودند.

رازانی گفت: در انقلابی که امام(ره) با روحیه انقلابی بنیانگذاری کرد، امروز دعوای طبقات بالا و پایین وجود ندارد و فرزندان ما در روستاها به درجات عالی رسیده اند و خدماتی که مستحق آن بودند به آنها ارائه می شود.

وی افزود: امروز تا اعماق بیابان ها از نعمت های مختلفی چون گازرسانی برخوردارند و این درحالی است که در گذشته روستائیان آرزوی برخورداری از نعمت گاز را داشتند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه، من افتخار دارم که یک روستایی هستم گفت: ما اکنون در جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب و شاهد اتفاقات عظیم خدمت رسانی به مردم هستیم.

وی یادآور شد: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه قبل از انقلاب به ۵۰۰ هزار نفر هم نمی رسید اما اکنون به قطع و یقین ۱۰ میلیون فارغ الاتحصیل دانشگاهی داریم و جوانان ما سد عظیم کنکور را پیش روی خود دیگر ندارند.

رازانی گفت: مشکلات امروز در مقایسه با گذشته بسیار ناچیز است که البته در صدد رفع آن نیز هستیم.

وی افزود: در استان کرمانشاه طرح های زیادی از جمله، راه آهن، راه های کشاورزی، سد سازی های متعدد - که هم اکنون ۷ سد د استان در حال اجراست-، هزاران طرح آبیاری نوین کشاورزی، طرح ملی با فرصت سرمایه گذاری در استان، طرح های صنعتی از جمله خودروسازی و ... در دست اقدام هستند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه روزهای بهتری در پیش روی دارد.

لازم به ذکر است، در این مراسم استاندار کرمانشاه ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای عمران و آبادی روستا و مسجد آن به روستای سراب خشکه اختصاص داد.

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد، که تا سال ۹۷ جشن گازرسانی به همه روستاهای استان را داشته باشیم.

منبع: مهر

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:پوریا پورعرب

409

کد خبر: 730529

وب گردی

وب گردی