سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی برگزار می شود

سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی با حضور رئیس جمهور ۲۵ بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی فعالیت خود را با پذیرش و ارزیابی ۶۶۷ طرح در ۱۸ گروه تخصصی آغاز کرد. این طرح ها در رشته های برق و کامپیوتر، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، فناوری های شیمیایی، علوم پایه، فناوری نانو، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، مواد، متالوژی و انرژی های نو، عمران، مکاترونیک، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، هنر، معماری و شهرسازی، هوافضا، علوم پزشکی بودند.

در این دوره تعداد ۲۷۹ طرح از دانشمندان و برجستگان علمی ۴۶ کشور جهان در این رقابت علمی شرکت کردند. برگزیدگان خارجی این دوره از دانشمندان تراز اول کشورهای فرانسه، کانادا، سوئد، ایتالیا، روسیه، اسپانیا و تونس انتخاب شده اند.

از مجموع ۶۶۷ طرح ارائه شده برای بررسی فنی و کارشناسی، در نهایت ۳۷ طرح به هیئت داوران جشنواره ارائه شد و هیئت داوران نیز بعد از بررسی و ارزیابی نهایی، طی چندین جلسه، ۱۳ طرح از بخش داخلی و ۶ طرح از بخش خارجی را به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب کردند.

سی امین جشنواره بین المللی خوارزمی، با حضور رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم تحقیقات و فناوری روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در هتل المپیک برگزار خواهد شد.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730559

وب گردی

وب گردی