وزیر بهداشت:وزارت بهداشت به خوبی از فرصت های خود استفاده کرد

وزیر بهداشت با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: خوشحالیم که دکتر روحانی برای دوره بعدی هم در انتخابات شرکت می کند و امیدواریم که با رای بیشتر از خرداد 92، از سوی مردم انتخاب شود اما ما در وزارت بهداشت از فرصت های خود بخوبی استفاده کردیم و اقدامات بزرگی انجام و منافع زیادی نصیب مردم شد که در راستای تحقق آرمان ها و آرزوهای انقلاب، امام راحل، شهدا و رهبری بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید حسن هاشمی، در بیست و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در بندرعباس، اظهار داشت: طرح تحول سلامت با تاخیر بیش از 30 ساله در کشور آغاز شد که لازم است از مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و قوه قضاییه تشکر کنم که از آن حمایت کردند و بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده توسط صدا و سیما، حوزه سلامت با فاصله زیادی نسبت به سایر حوزه ها، از نظر مردم، بهترین عملکرد را داشته است و طرح تحول سلامت خدمات زیادی به گیرندگان خدمات ارائه کرد اما ارائه دهندگان خدمات، مشکلات زیادی دارند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در هیچ دوره ای، سابقه نداشته که مطالبات وزارت بهداشت از بیمه ها با چنین تاخیر زمانی و ریالی روبرو باشد و مشکلاتی را برای ما ایجاد کردند که امیدواریم با دستورات رییس جمهوری، این مشکلات برطرف شود.

دکتر هاشمی ضمن انتقاد از سازمان تامین اجتماعی به دلیل تفاوت پرداختی مطالبات در بیمارستانهای ملکی و غیرملکی، یادآور شد: تفاوت بسیار زیادی در پرداختی مطالبات توسط تامین اجتماعی به بیمارستان های ملکی خود و بیمارستانهای دولتی وجود دارد و در حق بیمه هایی که مردم واریز کرده اند، سهم درمان، اختصاص نیافته است و بنای آنها بر همکاری و همدلی نبود و امیدوارم که رفتارشان را اصلاح کنند تا حداقل در ماه های باقی مانده، به دولت آسیبی وارد نشود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بدون داشتن برنامه نمی توان به افزایش رضایتمندی مردم از خدمات به ویژه در حوزه سلامت، امیدوار بود، افزود: هدف ما این است که در همه ابعاد و حوزه ها، مطابق با برنامه عملیاتی پیش برویم و خواسته و تقاضای بنده از روسای دانشگاه های علوم پزشکی این است که برنامه عملیاتی را از آنِ خود بدانند.

دکتر هاشمی در ادامه گفت: بدون وجود برنامه نمی توان با سرعت زیاد و کاهش هزینه ها به اهداف تعیین شده رسید. محتوی برنامه های عملیاتی بسیار مهم است سخت گیری های زیاد هم نباید وجود داشته باشد و برنامه های چند صفحه ای در مقابل برنامه های مفصل و چند صد صفحه ای برای رسیدن به اهداف تعیین شده، موثر تر است و هر مسئول باید نقاط ضعف سال قبل خود را مشخص کند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب اسلامی برای کشور، منطقه و حتی اسلام، موهبت بود و خدا را شاکریم که حاصل آن یعنی نظام جمهوری اسلامی، مستدام و مقتدر است.

دکتر هاشمی تاکید کرد: مدعی هستیم که در وزارت بهداشت به کمک نظام آمده ایم و هدفی جز تحقق آرمانها و اهداف انقلاب در حوزه بهداشت و درمان نداریم و روسای دانشگاه ها اساتید دانشگاهی بودند که از وضعیت مالی و احترام قابل توجهی برخوردار بودند و در حال حاضر در دانشگاه ها باید در برابر مسائل و مشکلاتی که بخشی از آن مربوط به آنها نیست، پاسخگو باشند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در طول 38 سال گذشته، می توانستیم بهتر عمل کنیم اما فرصت سوزی و غفلت کردیم امیدواریم که عبرتی برای آینده شود و باور کنیم که دشمنان اسلام و ایران، از نظر مالی قوی هستند و باید به اخلاص روزهای انقلاب برگردیم که هیچ فردی به خودش فکر نمی کرد.

دکتر هاشمی در پایان یادآور شد: در ترکیب مدیران وزارت بهداشت به دو ویژگی بسیار مهم مومن و انقلابی بودن توحه کردیم و این دو ویژگی برای مدیران و مسئولان کشور، مهم و ضروری است و بقیه ویژگی ها فرعیات است و گروه گرایی، طایفه گرایی و منفعت طلبی ضد ارزش است و توفیقات وزارت بهداشت در دوره کنونی به دلیل اخلاص مدیران است.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی-منتشر کننده:زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 730596

وب گردی

وب گردی