بشاراسد: برای گفتگو با همه طیف های جامعه سوریه آمادگی داریم

رئیس جمهور روسیه گفت: برای گفتگو با همه طیف های جامعه سوریه از جمله کردها آمادگی داریم. فعالیت در بخش نفت و گاز سوریه فقط محدود به شرکت های روسی خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با شماری از نمایندگان روسی گفت: یک قطره خون سرباز روسی که در سرزمین ما بر زمین ریخته شده برای ما ارزشمندتر از هر نوع حمایت نظامی است.

اسد افزود: برای گفتگو با همه طیف های جامعه سوریه از جمله کردها آمادگی داریم. فعالیت در بخش نفت و گاز سوریه فقط محدود به شرکت های روسی خواهد بود.

دیمیتری سابلین، عضو کمیسیون مجلس دومای روسیه در امور دفاعی که ریاست هیئت پارلمانی روسیه را در سفرش به دمشق بر عهده دارد تاکید کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از تلاش‌های روسیه در آستانه و نتایج نشست اخیر کارگروه مشترک پیرامون نظارت بر اجرای توافق آتش‌بس در سوریه حمایت می‌کند.

رئیس هیئت روسی خاطرنشان کرد که اسد بر اهمیت حمایت نظامی روسیه از سوریه تاکید و به این مساله اشاره کرد که ریخته شدن خون سربازان روس در سوریه با هیچ بهایی قابل سنجش نیست.

وی پس از مذاکرات اعضای هیئت با اسد در مصاحبه با خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهوری سوریه معتقد است که مساله کردهای سوریه یک مساله داخلی است که باید از طریق گفت‌وگو با مردم سوریه و نه با آمریکایی‌ها یا دیگران حل و فصل شود.

سابلین تاکید کرد که مساله قانون اساسی را سوری‌ها تعیین می‌کنند و این مساله خاص آنها است و در حال حاضر روسیه و سوریه در جنگی واحد علیه تروریسم می‌جنگند.

منتشر کننده: فاطمه سرلک

کد خبر: 730608

وب گردی

وب گردی