فرهنگ سلامت را در جامعه نهادینه کنیم/ ریل گذاری صحیح در مسیر ارتقای جایگاه سلامت با محوریت توسعه و افزایش سواد رسانه ای

مدیر رادیو سلامت گفت: افزایش سواد سلامت و توانمند سازی جامعه از طریق برنامه های رادیویی با ساختارهای نو در چهار بعد سلامت (جسم، روان، اجتماعی و معنوی) با محوریت خانواده مهمترین رسالت شبکه رادیویی سلامت است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر صدیقه اعتماد سعید، مدیر شبکه رادیویی سلامت ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس این شبکه رادیویی افزود: سلامت سرمایه ارزشمندی است که حفظ و ارتقای آن باید جزو تلاش های زندگی آحاد جامعه و تمامی سیاستگذاران و مسوولان محسوب شود.
وی در ادامه تاکید کرد: انسان سالم محور توسعه پایدار است و حفظ و ارتقای سلامتی برای تمام جوامع جزو اولویت های مهم و اولیه است.
دکتر اعتماد سعید مأموریت اصلی شبکه تخصصی سلامت را افزایش سواد سلامت و پاسخگویی به نیازهای سلامت مردم وجامعه در چهار بعد سلامت (جسم، روان، اجتماعی و معنوی) دانست و بیان کرد: این نیازها تحت تأثیر عوامل اجتماعی، اقتصادی، محیطی و سیاسی تغییر می کنند و از سویی بیماری ها و عوامل مخاطره آمیز سلامت دائما در حال تغییر است؛ پاسخگویی به این تغییرات یکی از راهبردهای مهم برای پیش بینی و مداخله در سیر تحولات است.
وی در ادامه یکی از مهم ترین تغییر در سپهر رسانه ای را توجه به بازار پیام در شرایط کنونی دانست و گفت: که این امر توجه خاص به مهندسی پیام در حوزه سلامت و سبک زندگی سالم را می طلبد.
مدیر رادیو سلامت در ادامه تاکید کرد: جامعه با تولیدکنندگان آماتوردر رسانه های مختلف به خصوص فضای سایبری مواجه است که گاه با انتشار پیام های زرد و شایعه های بی اساس ضمن مخدوش کرن سلامت جامعه در رقابت با تولیدکنندگان حرفه ای قوی تر ظاهر می شوند. به عنوان مثال روزانه ده ها پیام در حوزه های مختلف سلامت و سبک زندگی در فضای سایبری و یا بعضی رسانه های تولید و منتشر می شود که اعتبار علمی نداشته و گاهی از اساس غلط می باشد که این امر باعث مخدوش شدن ذهن مخاطبان سلامت می شود.
وی در ادامه تصریح کرد: با در نظر گرفتن شکل گیری این رقابت انبوه و چند ضلعی، شبکه رادیویی سلامت اهتمام ویژه ای به ارتقای سواد رسانه ای مخاطبان در سال جاری داشته است و با توجه به شیوه عرضه پیام و محتوای پیام در جهت الگویی است؛ ضمن حفظ مرجعیت در حوزه تولید پیام سلامت، بر اساس آن مخاطب و افکار عمومی نه به عنوان یک عنصر منفعل بلکه به عنوان یک پدیده ی فعال و جاری در فرایند شناختی به حساب آید و عمل تفسیر و تحلیل پیام سلامت و سبک زندگی را به انجام رسانند؛ تا از این طریق ضمن افزایش سواد سلامت، در جهت توانمند سازی جامعه قدم بردارد و از آسیبهای اطلاع رسانی غلط پیشگیری کند.
مدیر رادیو سلامت در پاسان اظهارداشت: چهاردهمین سالگرد تأسیس شبکه رادیویی سلامت را با آرزوی داشتنی جامعه ای با نشاط و سالم جشن می گیریم و امیدواریم بتوانیم با کمک مخاطبان صمیمی شبکه در نهادینه کردن فرهنگ سلامت در جامعه قدم های مؤثری برداریم.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

701/700

کد خبر: 730641

وب گردی

وب گردی