دایی: بازی های سختی پیش رو داریم

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: فردا بازی مهم و حساسی با تیم خیلی خوب پیکان داریم.

به گزارش ایسکانیوز، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی با پیکان اظهار داشت: من دهه فجر را تبریک می‌گویم. فردا بازی مهم و حساسی با تیم خیلی خوب پیکان داریم. تیم ما امتیازات خوبی را گرفته است اما فردا می‌خواهیم اولین برد نیم فصل‌مان را به دست آوریم. پیکان تیم شایسته‌ای است ولی ما هم خوب کار و تمرین کرده‌ایم.

وی در مورد اینکه چرا در نیم‌فصل دوم خوب نتیجه نگرفته‌ اید، گفت: متاسفانه به خاطر مصدومیت‌ها و محرومیت‌هایی که داشتیم هیچ وقت تیم کاملی نبودیم و نتوانستیم از تمام نیروهایمان استفاده کنیم. ما تنها تیمی بودیم که نتوانستیم نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم و هیچ کدام از بازیکنانی که می‌خواستیم را جذب نکردیم. نقاط ضعف زیادی داشتیم اما نتوانستیم آنها را برطرف کنیم. این مسائل روی تمرکز بازیکنانمان هم تاثیر گذاشت. خودمان هم ایراداتی داشتیم نمی‌گویم ایراد نداشتیم اما فردا می‌خواهیم خوب نتیجه بگیریم. ما خوب فوتبال بازی می‌کردیم اما خوب نتیجه نمی‌گرفتیم.اما فردا هم می‌خواهیم خوب بازی کنیم و هم خوب نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد اعتصاب بازیکنانش به خاطر مسائل مالی گفت:‌این مسئله مربوط به یک هفته و 10 روز پیش بود و باشگاه به بازیکنان قول داد بخشی از مطالبات را پرداخت و بخشی را آخر ماه پرداخت کند تا جمع پرداختی‌ها به 80 درصد برسد. مهمترین چیز در فوتبال این است که بازینان و کادر فنی آرامش داشته باشند و تمرکزشان روی فوتبال بازی کردن باشد. در غیر این صورت تاثیرات منفی به وجود می‌آید.

دایی در مورد پرونده‌های انضباطی باشگاه‌ها در کمیته انضباطی گفت: متاسفانه بی‌ثباتی در مدیریت باشگاه‌ها این اتفاقات را رقم می‌زند. عمر کوتاه مدیریتی باعث می‌شود هر مدیری فقط در دوره زمانی که هست کار کند و هیچ کسی برنامه مدون 5 ساله ارائه نمی‌کند. مشکلات مالی فوتبال ما به خاطر این است که فوتبال‌مان دولتی است و این اتفاقات بیشتر در باشگاه‌های دولتی رخ می‌دهد و گریبانگیر تیم‌های دولتی می‌شود.البته ما باشگاه‌های خصوصی زیاد نداریم. ولی این تغیر و تحولات در باشگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد و به فوتبال و لیگ‌مان صدمه می‌زند.

وی ادامه داد: باشگاهی به عظمت تراکتورسازی و باشگاهی به بزرگی استقلال دچار چنین معضلاتی می‌شود. در برنامه تلویزیونی هم در مورد این مسائل صحبت‌هایی که رد و بدل می‌شود را ببینید. لحن و الفاظ را ببینید. چرا در فوتبال‌مان خیلی از پرده‌ها دریده می‌شود. باید فکری اساسی به فوتبالمان کرد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: فدراسیون فوتبال نقش بزرگی در این فوتبال دارد. اول فصل تیم‌هایی که در لیگ ثبت‌نام می‌کنند و می‌خواهند در لیگ برتر باشند بدون هیچ ضمانتی می‌‌آیند و بدهکاری می‌گذارند. اما اول فصل اگر ضمانت کافی بگیرند تا پرداخت‌ها انجام شود اینگونه نخواهد شد. اینکه تیمی بودجه 20 میلیاردی و تیمی دیگر 5 میلیارد بودجه داشته باشد به اندازه 5 یا 10 میلیارد از آنها ضمانت بگیرند و اجازه ندهند بیشتر از بودجه‌شان هزینه کنند. این چیزها ساده است و می‌ توانیم با این راه‌های ساده خیلی به فوتبال‌مان کمک کنیم.

دایی با اشاره به مشکلات داوری گفت: اشتباهات داوری هم زیاد شده است. داوران چند وقت است حقوق نگرفته‌اند. فکر می‌کنم حدود 10 ماه می‌شود. این مسئله روی تمرکز داوران هم تاثیر می‌گذارد. داور باید با خیال راحت سوت بزند. اما مسائل مالی روی تمرکزش تاثیر می‌گذارد. به نظرم باید این پیشنهادی که می‌گویم بد نباشد. اینکه همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر به طور یکسان پولی برای داوری بگذارند و حق و حقوق داوری را از این محل پرداخت کنند. برای باشگاهی که 20-30 میلیارد هزینه می‌کنند 150 یا 200 میلیون تومان پول زیادی نمی‌شود. از تمام تیم‌ها این پول را بگیرند و پول درست حسابی به داوران بدهند. مطمئنا این پول‌ها را وقتی به داوران پرداخت شود آنها با تمرکز بالایی سوت می‌زنند و به فوتبالمان کمک می‌کند و حقی از تیمی ضایع نمی‌شود. دو دو تا 4 تا می‌شود. 16 باشگاه لیگ برتری داریم که وقتی نفری 200 میلیون بدهند 3 میلیارد و 200 یملیون تومان پول جمع می‌شود که می‌توانیم به هر تیم داوری 15 میلیون تومان پول بدهیم. در آن صورت اگر داوری اشتباه کرد 4-5 جلسه محرومیت سنگین گذاشته می‌شود و اشتباهات داوری به حداقل می‌رسد. داور وسط 8 تا 10 میلیون بگیرد. در آن صورت دقت داوران هم بالا می‌رود.

وی افزود: باید راه‌های ساده‌ را دید و روی آنها فکر کنند تا به فوتبالمان کمک شود. وقتی از باشگاه‌ها ضمانت گرفته شود شرایط خوب می‌شود اما وقتی حمایت لازم گرفته نمی‌شود بازیکن،‌کادر فنی، تدارکات و پزشکی آسیب می‌بیند که پولی نمی‌گیرند وگرنه باشگاه‌ها که راه خود را ادامه می‌دهند. فیفا چنین برخوردهایی را انجام می‌دهد که فدراسیون فوتبال ما چنین قدرتی را یا ندارد یا نمی‌خواهد چنین کاری را اجرایی کند. باشگاه‌های بدهکار را جلویشان را بگیرند. متاسفانه مردمی که عاشق تیم‌شان هستند ضربه می‌خورند. 30تا35 درصد فوتبال دوستان طرفدار استقلال هستند آنها اذیت می‌شوند و تمام آذری‌زبان‌ها طرفدار تراکتورسازی هستند و آنها ضربه می‌خورند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد 22 بهمن گفت:‌اول صحبت‌هایم هم تبریک گفتم امیدوارم حافظ راه کسانی باشیم که در این راه شهید شدند و راه آنها را درست برویم.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشار دهنده:پوریا پورعرب

602/601

کد خبر: 730678

وب گردی

وب گردی