توضیحات فرهادی درباره استعفا و برکناریهای جدید در وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توضیحاتی درباره انتصابات جدید در این وزارتخانه و دانشگاههای تحت پوشش آن ارائه داد و گفت: مدت ریاست دانشگاه شهید بهشتی تمام شده بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی صبح امروز در حاشیه رونمایی از طرح سامانه دانشجویی که در سازمان امور دانشجویان رونمایی شد، در مورد اینکه آیا رئیس دانشگاه شهید بهشتی عزل شده یا اینکه زمان خدمت وی تمام شده است؟ گفت: دوره اول ریاست رئیس دانشگاه شهید بهشتی به اتمام رسیده بود، طبق آئین‌نامه جامع مدیریت دانشگاه‌ها یا باید دوباره تائید می‌شد؛ یا فرد دیگری منصوب می‌شد.

وی درباره استعفای دکتر ابری نیا گفت: آقای ابری‌نیا به خاطر کارهای علمی و تحقیقاتی که داشتند، استعفا دادند؛ وگرنه ما از کار وی رضایت داشتیم.

فرهادی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در مورد تأکید رئیس‌جمهور بر بررسی سند ۲۰۳۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند نداریم، بیانیه است. دبیرخانه آن در وزارت آموزش و پرورش است که درواقع این بیانیه، آموزش برای همه است که مرحله دوم آن در یونسکو از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ به آموزش همگانی اشاره کرده است.

وی ادامه داد: در این بیانیه از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ بر آموزش کیفی برای همه و همه جا تأکید شده است و تنها سواد و آموزش در آن مطرح نیست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این بیانیه به آموزش‌های عمومی، مهارت‌ها و هم‌افزایی کشورها اشاره شده است و فرآیند آن از یک سال و نیم گذشته در کشور کره جنوبی شروع شد که وزیر آموزش و پرورش در آن جلسه نظر خود را ارائه داده بود.

فرهادی تصریح کرد: هیچ وزیری این بیانیه را امضا نکرده است و در واقع معاهده نیست که بسته شده باشد، بلکه یک تفاهم است که تعهدآور نیز نیست.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 730688

وب گردی

وب گردی