واحدهای "نور" در حال تحویل به کسبه پلاسکو/ آغاز کاسبی از هفته آینده

پس از سه هفته بالاخره جانمایی پلاسکونشینان در مجتمع "نور" آغاز شد و به گفته رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان تا هفته آینده کاسبی آنها آغاز می‌شود. اما برخی از کاسبانی که واحدهایشان مشخص شده نسبت به جانمایی آن اعتراض دارند که علت جانمایی متفاوت آنها، در اختیار نداشتن فضایی مانند پلاسکو عنوان می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ پس از سه هفته از آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو بالاخره جانمایی کسبه آسیب‌دیده این ساختمان در مجتمع تجاری "نور" آغاز شده و همه کسبه دسته دسته وارد این مجتمع می‌شوند تا بتوانند واحد جدیدشان را تحویل بگیرند و به گفته مجتبی درودیان نقوسیان، طی امروز و احتمالا فردا جانمایی و امضای قرارداد واحدهای واگذار شده به کسبه پلاسکو با حضور رؤسای اتحادیه‌های پوشاک و پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان و نمایندگان اتاق اصناف، بانک پارسیان و دیگر متولیان انجام می‌شود و پس از آماده‌سازی واحدها از سوی کسبه، احتمالا تا اواسط هفته آینده کار و کاسبی پلاسکونشینان در مجتمع "نور" آغاز می‌شود.

وی در این باره گفت: ۶۰۰ واحد در مجتمع "نور" به این دو اتحادیه داده شده تا در اختیار پلاسکونشینان قرار گیرد و اگر مردم به این کسبه کمک کنند و بازار آنها به زودی رونق بگیرد، مجتمع "نور" مزیتی نسبت به ساختمان پلاسکو دارد و آن امکانات رفاهی و سیستم اطفای حریق است.

درودیان نقوسیان ادامه داد: بیش از ۴۰۰ واحد از کسبه ساختمان پلاسکو پیراهن‌دوز و پیراهن‌فروش و مابقی عضو اتحادیه پوشاک بودند البته حدود ۶ خیاط، ۵ مغازه فروش البسه کشت‌بافت و دو ماهی‌فروش نیز در این ساختمان آوار شده وجود داشتند که آنها نیز می‌توانند به دفتر تعیین شده در مجتمع "نور" مراجعه کنند و با معرفی‌نامه‌ای از اتحادیه خود، واحدهایشان را تحویل بگیرند.

البته مشاهدات نشان داد که برخی از کاسبانی که واحدهایشان مشخص شده بود، نسبت به جانمایی آن از مکانی و ارزش واحدهایشان اعتراض داشتند اما رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان در این باره معتقد است که اگر می‌خواستیم جانمایی واحدهای پلاسکونشینان را به دقت و همان‌گونه که در گذشته بوده، انجام دهیم باید یک ساختمان ۱۵ طبقه دقیقا شبیه ساختمان پلاسکو در نظر می‌گرفتیم که امکان‌پذیر نبود.

به گفته وی با توجه به ظرفیت و ظاهر مجتمع "نور" تصمیم گرفتیم تا مغازه‌ها و واحدهای ساختمان پلاسکو را بر اساس اولویت‌بندی در این مجتمع تجاری جانمایی کنیم به گونه‌ای که بهترین مغازه‌های پلاسکو در طبقه همکف و زیرزمین بودند و به ترتیب طبقه اول، دوم، سوم و بقیه طبقات بالاترین ارزش را داشتند. بنابراین تصمیم گرفتیم تا حدود ۸۱ مغازه را که در مجتمع "نور" دور رینگ اصلی در اختیار داشتیم، به مغازه‌های اولویت اول طبقه همکف و زیرزمین اختصاص دهیم و بقیه آنها را به صورت رینگی پشت سر آنها جانمایی کنیم.

درودیان نقوسیان اعلام کرد که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده به زودی و طی امروز و فردا جانمایی واحدهای پلاسکونشینان در مجتمع "نور" و با فعالیت شبانه‌روزی که نمایندگان اتحادیه‌ها، اتاق اصناف، بانک پارسیان و غیره دارند به پایان می‌رسد و پس از آن کسبه مستقر شده باید به فکر آماده‌سازی واحدهای خود برای جابه‌جایی و انتقال به مجتمع "نور" باشند که چند روزی طول می‌کشد و به نظر می‌رسد تا اواسط هفته آینده کاسبی پلاسکونشینان در مجتمع نور آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: نازنین میرزایی انتشاردهنده:پوریا پورعرب

402/601

کد خبر: 730694

وب گردی

وب گردی