اجرای برنامه شب شعر کانون ادبی و چاپ نشریه دانشجویی در آینده نزدیک

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد سنندج گفت: با اجرای برنامه شب شعر کانون ادبی در واحد سنندج و  چاپ نشریه دانشجویی در آینده نزدیک سعی در احیای کانون های دانشجویی در قالب فعالیت های فرهنگی و ادبی داریم.

بهاءالدین رحمانی معاون دانشجویی واحد سنندج در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: سه کانون محیط زیست، هلال احمر و کانون ادبی به صورت فعال در واحد سنندج هستند و این کانون ها از آبان ماه امسال شروع به فعالیت کرده اند البته در سالهای گذشته کانون ها در دانشگاه چندان فعال نبودند و اخیرا سعی در احیای کانون ها داریم.

وی افزود: هیات موسس کانون های دانشجویی متشکل از 5-6 دانشجوی فعال هستند و در هر این سه زمینه اقدام به جذب دانشجویان علاقمند به فعالیت کرده و در حال حاضر اعضای این کانون ها شامل 20 الی 25 دانشجو است. فعالیت های این کانون ها به صورت دوره ای برگزار می شود و از ابتدای ترم تعداد جلسات کانون ها مشخص می شود و در طول ترم به صورت هفتگی برگزار می شود.

رحمانی ابزار داشت: در کانون ادبی، فعالیت هایی چون اجرای برنامه شب شعر و اشعاری که توسط خود دانشجویان در قالب کلاسیک و شعر نو سروده شده مورد داوری قرار گرفته و در ادامه با لوح تقدیر از دانشجویان قدردانی می شود.

معاون دانشجویی واحد سنندج اظهار کرد: دانشجویانی که طبع شعر دارند طی اطلاعیه ای که توسط واحد صادر می شود اشعار خود را به دفتر انجمن دانشگاه یا معاونت فرهنگی اجتماعی ارسال می کنند و در موعد مقرر شب شعر برگزار می شود و با دعوت دو الی سه صاحب نظر در این زمینه سه شعر برتر از نظر مخاطبان انتخاب شده و در پایان با اهدای لوح تقدیر از شاعران برتر تجلیل می شود.

رحمانی در ادامه بیان کرد: به دلیل اینکه شعر یک امر ذوقی است و برای اینکه تفاوتی میان کیفیت اشعار قائل نشویم به هر سه شعر برتر لوح تقدیر اهدا می شود.

وی ادامه داد: واحد سنندج در حال حاضر نشریه دانشجویی ندارد و قرار است با درخواست اعضای کانون اقدام به چاپ نشریه دانشجویی در آینده نزدیک صورت گیرد.

وی در مورد فعالیت های آتی کانون ادبی واحد سنندج اظهار کرد: درباره تداوم فعالیت های کانون ها بخصوص کانون ادبی برنامه هایی را در دست اقدام داریم در این راستا کانون ادبیات یک مسابقه داستانی برنامه ریزی کرده است و جزییات برگزاری این مسابقه داستانی فعلا در قالب یک فراخوان ارسال اثر توسط واحد به دانشجویان ابلاغ شده است و در دهه اول اسفند ماه برگزار می شود.

502500

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

کد خبر: 730710

وب گردی

وب گردی