تغییرات مرورگر اج در آپدیت Creators ویندوز 10

مایکروسافت از آخرین بهبودهای اج در به‌روزرسانی Creators ویندوز ۱۰ رونمایی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، هم‌اکنون مایکروسافت در حال نهایی‌سازی و بهبود ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی آتی ویندوز ۱۰ یعنی Creators است. در حالی که این به‌روزرسانی حاوی امکانات و تغییرات جدید گسترده‌ای است، مایکروسافت امروز از آخرین بهبودهای خود برای مرورگر اج در به‌روزرسانی Creators رونمایی کرد. همانند اغلب تغییرات کلی این به‌روزرسانی، تغییر اساسی و بزرگی برای مرورگر مایکروسافت در راه نیست، اما چند ترفند کوچک اضافه شده است.

در ابتدا، اولین تغییرات قابل مشاهده‌ای که در صورت تست نسخه اولیه این به‌روز‌رسانی (یا نسخه اصلی در ماه آوریل) با آن برخورد خواهید کرد ترفندهای مربوط به نحوه مدیریت تب‌ها در مرورگر هستند. مایکروسافت یک قابلیت مدیریت تب‌ جدید اضافه کرده است که به شما اجازه ذخیره و بازگردانی مجموعه تب‌ها و پیش‌نمایش تب‌های فعال از طریق نمایش ریزعکس یا تامب‌نیل‌های بصری متنوع می‌دهد. این‌ قابلیت نحوه مدیریت مجموعه‌های وسیع از تب‌ها را بهبود می‌بخشد، اما این ویژگی در صورتی که در استفاده از مرورگر از تب‌های فعال زیادی استفاده کنید، برای شما کاربردی خواهد بود؛ در غیر این صورت تغییر اساسی و بزرگی در استفاده روزمره از مرورگر مایکروسافت مشاهده نخواهید کرد.

مایکروسافت در اضافه کردن افزونه‌ها به مرورگر خود عجله‌ای نداشته است، اما به‌تدریج در حال توسعه این امر است. ایبیتس، اینتل تروکی، رید اند رایت، گوست‌ری و روبوفرم همگی اخیرا در فروشگاه ویندوز ظاهر شده‌اند و مایکروسافت هم‌اکنون به توسعه‌دهندگان افزونه، اجازه ۳۰ درصد دسترسی بیشتر به قابلیت‌های ویندوز از زمان انتشار اولیه مرورگر اج می‌دهد. ما هنوز منتظر یک شیوه آسان برای قرار دادن افزونه‌ها در فروشگاه برای توسعه‌دهندگان آن‌ها هستیم، اما مایکروسافت در زمینه بالا بردن کیفیت و عملکرد این مسئله به‌کندی عمل کرده است.

در تغییر بعدی، مایکروسافت در حال اضافه کردن برخی ویژگی‌های کاملا جدید به مرورگر اختصاصی خود است. نخستین ویژگی قابل اشاره مربوط به پشتیبانی از محتوای سه‌بعدی است. برخی از وب‌سایت‌ها در حال اضافه کردن تجربیات جدید واقعیت افزوده هستند، در نتیجه مایکروسافت با اضافه کردن این قابلیت سه‌بعدی، به کاربران اج امکان تماشای این محتواها بدون نیازمندی به پلاگین‌ها یا اپلیکیشن‌های شخص سوم می‌دهد. ایبوک یا کتاب‌های الکترونیکی نیز با قابلیت خریداری از فروشگاه و مطالعه آن‌ها در خود مرورگر در حال اضافه شدن به اج هستند. مایکروسافت همچنین در حال افزودن پشتیبانی از والت یا کیف پول است، بنابراین وب‌سایت‌های مختلف می‌توانند به کاربران ویندوز ۱۰ امکان خریداری کالاها با استفاده از کارت اعتباری‌ که درون حساب مایکروسافت ذخیره شده است، بدهند.

تمام این تغییرات به همراه به‌روزرسانی Creators در حال انتشار است. مایکروسافت تاکنون تاریخ انتشار دقیق این به‌روزرسانی را تعیین نکرده است، اما به‌احتمال بسیار زیاد، انتظار می‌رود در ماه آوریل برای تمام کامپیوترهای شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ در دسترس قرار گیرد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 730750

وب گردی

وب گردی