ساخت اولین ربات گارسون ایرانی «هوشیار ۱»

نخستین ربات گارسون ایرانی "هوشیار ۱" توسط تعدادی از جوانان کشورمان ساخته شد که از آنها برای سرویس‌دهی در رستوران، کافه و فست فودها استفاده خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، نحوه کار این ربات به اینصورت است که برای خوش آمدگویی و گرفتن سفارش، با استفاده از منوی لمسی تعاملی، به میز مشتری مراجعه کرده و سفارش مشتری را ثبت می‌کند. پس از آماده شدن، ربات غذای مشتری را به‌صورت خودکار به میز مربوطه تحویل می‌دهد.

تمامی این مراحل به صورت کاملا هوشمند، با در نظر گرفتن فضای محیط و بدون برخورد با افراد یا موانع انجام می‌شود. برای ساخت این ربات از فناوری‌های بروز هوش مصنوعی همچون پردازش تصویر (بینایی ماشین)، مسیر یابی، کنترل و ناوبری خودکار استفاده شده است.

تیم تحقیق و توسعه شرکت ایمن ارتباط پویا سازنده اولین نمونه ایرانی ربات گارسون است. استفاده از چنین ربات‌هایی برای سرویس دهی در رستوران‌ها، طی چند سال اخیر در کشورهای صنعتی و پیشرفته مانند: ژاپن، چین، آلمان و آمریکا رواج پیدا کرده اما بدلیل هزینه‌های بالای تهیه و پشتیبانی و همچنین تفاوت‌های زبانی و فرهنگی تهیه و استفاده از مدل‌های مشابه خارجی امکان پذیر نیست.

عرضه عمومی این محصول دانش بنیان در نیمه اول اسفندماه سال جاری (۱۳۹۵) انجام خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس www.hooshyarbot.com مراجعه کنید.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده : ناهید سمیعی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

کد خبر: 730782

وب گردی

وب گردی