حضور در راهپیمایی 22 بهمن دفاع از موجودیت انقلاب، نظام و کشور است/دانشگاهیان همیشه درمیان مردم نقش آفرین بوده اند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اوج عظمت انقلاب که خاطره برانگیز بود راهپیمایی تاسوعا و عاشورای سال 57 بود ,که کمر رژیم شاه را شکاند.

حجت الاسلام علی عسکری معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی درباره نقش دانشجویان در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به ایسکانیوز گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه 1357 به رهبری امام خمینی (ره) و حمایت خالصانه مردم به ویژه دانشجویان از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر ایران است. این انقلاب سه ویژگی‌ مهم اسلامی بودن انقلاب، حضور رهبری و مردم را داشته و دارد.
وی افزود: در میان مردم دانشگاهیان به ویژه دانشجویان همیشه نقش‌آفرین بوده‌اند. همچنان که امروزه هم برای پیشبرد نظام و مقابله با زیاده‌خواهی‌های قدرتهای استکباری به خصوص آمریکا این جوانان دانشجو و نخبگان علمی کشور هستند که رو در رو و تقابل خاص و اثرگذاری در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارند. این به خاطر این است که حفظ استقلال و عزت علمی ایران را مهم می‌دانند.
او در پاسخ به این سوال که دعوت ریاست و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن چه پیامی دارد بیان داشت: روز گذشته در جلسه هیات رئیسه دکتر میرزاده تاکید کرد که حضور در راهپیمایی 22 بهمن دفاع از موجودیت انقلاب، نظام و کشور است. واقعیت این است که اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی با حضور باشکوه خودشان در راهپیمایی 22 بهمن تلاش خواهند کرد تا روح رییس هیات موسس سابق دانشگاه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از بانیان اصلی نظام و انقلاب نیز بود، شاد شود. چرا که آن بزرگوار و چهره خدوم ملی، خط قرمزش انقلاب، رهبری و نظام مردم سالاری و دینی بود و برای عزت و افتخار نظام در مقابله با قدرت های استکباری بسیار تلاش کرد و از مکتب فکری ولایت و رهبری تا پای جان دفاع کرد.
وی تاکید کرد: در فضای فعلی جهان و منطقه با موضع گیری‌های جمهوری خواهان جنگ طلب و رفتارهایی که ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا از خودش نشان می‌دهد حضور مردم به ویژه نخبگان دانشگاهی اعم از اساتید، دانشجویان و کارکنان باید پاسخ محکمی به تحرکات دشمن باشد و پیش‌بینی ما این است که مردم، امسال نیز بیش از گذشته با حضور وحدت آفرین خود، عزت و عظمت ایران سربلند را به رخ خواهند کشید.

وی در پایان به خاطره‌ای از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام 22 بهمن اشاره کرد: انقلاب در چند ماه مانده به پیروزی همه‌اش خاطره بود. اوج عظمت انقلاب که خاطره برانگیز بود راهپیمایی تاسوعا و عاشورای سال 57 بود که علیه رژیم شاه در شهرهای بزرگی چون تهران، مشهد و دیگر شهرها انجام شد و حضور حماسی مردم به گونه‌ای بود که کمر رژیم طاغوت شکسته شد. شاه فرار کرد و دولتهای جعلی او یکی پس از دیگر سقوط می‌کرد تا اینکه نوبت به بختیار، مرغ طوفان رسید که سردرگمی خاصی پیدا کرده بود تا اینکه با رفتار عاطفی امام و مردم فروپاشی در ارتش شاه صورت گرفت. دستور تشکیلاتی یاران امام(ره) به مردم این بود که مردم به ارتش که حکومت نظامی شاه را اجرا می‌کرد، شاخه گل اهداء کنند و آنها را هم از خودشان بدانند این رفتار هوشمندانه باعث شد در نوزدهم بهمن 57 نیروی هوایی تسلیم شود و در کنار مردم قرار بگیرد. دیدار قاطبه نیروی هوایی با امام و بیعت با ولایت دینی مقدمه پیروزی بزرگ ملت شد و روز 22 بهمن پدید آمد.
وی افزود: بهترین خاطره‌ای که دارم صدای ملت ایران بود که از رادیو پخش شد. با صدای دلنشین مرحوم شهید محلاتی این صدا و متنی که در قالب این صدا با گوش جان همه ملت ایران شنیده شد بسیار دلنواز و فرح بخش بود و پس از آن سرودهای پیروزی انقلاب ملت ایران پخش می‌شد و الله اکبر ملت ایران همه جا را در نوردید. عشق و دلدادگی ملت ایران تبدیل شد به نوری به نام "انقلاب و امام" علیه ظلمت طاغوت.
روح پدرم شاد که میگفت به استاد
فرزند مرا عشق بیاموز و دیگر هیچ

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 730851

وب گردی

وب گردی