برگزاری مراسم معنوی زیارت عاشورا و غبار روبی مزار شهداء گمنام در واحد اهواز

مراسم معنوی زیارت عاشورا و غبار روبی مزار شهداء گمنام واحد با حضور هیات رئیسه دانشگاه، اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد اهواز به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، پس از برگزاری مراسم زیارت عاشورا در مسجد پیامبر اعظم واحد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم تقوی از روحانیون قم در جمع حاضران به موضع چرایی، چگونگی و اهداف انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز 38 سال از انقلاب می گذرد و هدف از برگزاری این سالگردها و تکریم ها، حرکت در مسیر اهداف متعالی انقلاب اسلامی است.
این استاد حوزه، انقلاب اسلامی را الگویی متعالی برای بهروزی مردم برشمرد و افزود: باید تمام تلاش خود را برای پیروزی و تداوم عزتمند انقلاب اسلامی بکار بندیم، تا خدای ناکرده عبرتی برای سایر ملل نباشیم.
وی ملت و حکومت را دو رکن اصلی جامعه اسلامی خواند و تاکید کرد: جامعه اسلامی نیازمند حکومت است و اگر از حکومت و حکومت گران، در مردم نارضایتی بوجود آورند و گوش حکومت به حرف مردم بدهکار نباشد، آخرین مرحله، انقلاب خواهد بود که این اتفاق در زمان حکومت رژیم پهلوی رخ داد.
تقوی وابستگی به شرق و غرب را از برنامه های شاه برای توسعه یافتگی ایران مورد توجه قرار داد و ادامه داد: راه حل حکومت شاه برای رسیدن به قله های ترقی، وابستگی و استعمار زدگی بود، که نتیجه آن، ایجاد شکاف بیشتر و عمیق تر بین احاد ملت و حکومت بود.
وی قیام حضرت امام خمینی (ره) را ضرورت آن زمان جامعه دانست و گفت: حضرت امام خمینی (ره) بنام قرآن، دین، استقلال آزادی، رهایی از استبداد، برقراری حکومت مردمی، اصلاح فکر و اخلاق قیام کرد و اسلام ایشان اسلامی با قرائت کامل از دین و همه جانبه نگر بود، نه اسلامی ناقص و گزینشی.
تقوی اسلام امام را اسلامی بت شکن و راه گشا خواند و تصریح کرد: اسلام امام، اسلام اخلاق متعالی و هم در چارچوب ضوابط اسلامی عمل کردن بود.
در پایان برگ سئوالات مرتبطی با دهه فجر توزیع و به برندگان به قید قرعه هدایایی به رسم یادبود اهداء شد.
دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 730854

وب گردی

وب گردی