سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در خودروهای برقی

فولکس واگن یک زیرمجموعه جدید برای مدیریت دو میلیارد دلاری که این شرکت ملزم شده است در یک دهه آینده برای حمایت از خودروهای پاک در آینده هزینه کند، تشکیل داده است.

به گزارش ایسکانیوز، این شرکت که "الکتریفای امریکا" نام دارد، در ساخت و نگهداری جایگاه‌های شارژ خودروی برقی از جمله شبکه سراسری و پرسرعت بیش از ۲۰۰ جایگاه شارژ برای خودروهای برقی سرمایه گذاری خواهد کرد.

"الکتریفای امریکا" بیش از ۳۰۰ شارژر در ۱۵ منطقه پرجمعیت آمریکا نصب می کند و هزینه تبلیغات برای گسترش آگاهی نسبت به خودروهای برقی را تامین می کند.

فولکس واگن در راستای توافق حقوقی با سازمان حفظ محیط زیست آمریکا برای حل و فصل اتهامات مربوط به تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی، موافقت کرده است برای گسترش استفاده از خودروهای پاک، بر روی زیرساخت و سایر پروژه‌ها هزینه کند.

مارک مک ناب، مدیرعملیاتی گروه فولکس واگن آمریکا به عنوان مدیرعامل "الکتریفای امریکا" خدمت خواهد کرد. این شرکت در رستون ویرجینیا مستقر خواهد بود.

به گفته سخنگوی فولکس واگن، در راستای این اقدام مک ناب سمتش به عنوان مدیرعملیاتی برند فولکس واگن در آمریکا را واگذار خواهد بود. با این همه همچنان امور مربوط به پرونده حل و فصل آلایندگی دیزلی فولکس واگن را مدیریت خواهد کرد.

مک ناب به فرانسیسکو خاویر گارسیا سانز، عضو هیات مدیره فولکس واگن که مسئول خرید است، گزارش خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فولکس واگن در ژوئن سال گذشته موافقت کرد ۱۴.۷ میلیارد دلار برای حل و فصل شکایات، اتهامات و خسارات مالکان حدود ۵۰۰ هزار خودروی دیزلی با موتور دو لیتری که به نرم افزار تقلب در تستهای آلایندگی دیزلی مجهز بودند، پرداخت کند.

این توافق فولکس واگن را ملزم کرده است ۸۰۰ میلیون دلار در کالیفرنیا و ۱.۲ میلیارد دلار در سایر ایالتهای آمریکا هزینه کند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

401

کد خبر: 730869

وب گردی

وب گردی