معرفی مفاخر ادبی در شورای گسترش شعر و ادبیات فارسی

معاون فرهنگی واحد زاهدان با بیان اینکه مفاخر ادبی در شورای گسترش شعر و ادبیات فارسی واحد معرفی می شوند گفت: برنامه های محوری ایام دهه فجر توسط کانون های فعال دانشجویی برگزار شده است.

مسعود اکبری زاده معاون فرهنگی واحد زاهدان در گفت وگو با ایسکانیوز اظهار داشت: از 14 کانون در واحد زاهدان، تعداد 10 کانون در واحد دانشگاهی فعال هستند و برنامه های محوری ایام دهه فجر توسط این کانون ها برگزار شد.

وی در مورد فعالیت های کانون ها بالاخص کانون ادبیات ابراز کرد: کانون شعر و ادب در واحد زاهدان با فعالیت دانشجویان اقدام به برگزاری جلسات شعرخوانی به صورت هفتگی می کند و گروه ادبیات فارسی در واحد زاهدان به صورت فعال در دانشگاه فعالیت می کند و من نیز به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه در این گروه عضو هستم.

وی اضافه کرد: کانون شعر و ادب به صورت هفتگی اقدام به برگزاری جلسات شعرخوانی و نقد شعر کرده و بخصوص با وجود رشته دکتری ادبیات در واحد، از اساتید شاعر در این جلسات دعوت می شود. همچنین دانشجویان این رشته حضوری فعال در جلسات دارند و در مراسم شعرخوانی به اشعار برتر در قالب اهدای کارت هدیه یا کتاب تقدیر می شود.

اکبری زاده تصریح کرد: در شورای گسترش شعر و ادبیات فارسی که در واحد زاهدان با حضور اساتید گروه ادبیات دایر شده است اقدام به معرفی مفاخر ادبی استان می شود.

وی در مورد طرح ماندگار اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان از میان 27 طرح ماندگار، 8 طرح در واحد زاهدان در قالب اجرای همایش قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت، مجوز تجهیز و طراحی مسجد، طرح های مشارکتی و پژوهشی اقوام و ملل با کشورهای همسایه همچون پاکستان، افغانستان و عمان با حضور دکتر طه هاشمی ، پیگیری کارهای اولیه مرکز پژوهشکده مطالعات علمی فرهنگی در استان سیستان در قالب طرح های یکساله و پنج ساله ، کنگره شهدای استانی 27 شهید در واحد زاهدان که هر ساله اجرا می شود و بازطراحی یادمان شهدای گمنام واحداث سالن چند منظوره خانه فرهنگ در دستور کار برنامه های اینده واحد قرار گرفته است.

اکبری زاده تصریح کرد: اردوی زیارتی ویژه دانشجویان اهل سنت واحد زاهدان از 30 بهمن الی 7 اسفند برگزاری می شود و در این راستا تعداد 80 دانشجوی دختر و پسر در قالب گروه های جداگانه برای زیارت به مشهد اعزام می شوند.

وی افزود: از برنامه های دهه فجر واحد زاهدان برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات علمی ، قبار روبی یادمان شهدای گمنام و افتتاح نمایشگاه عکس و فیلم با نام انقلاب، امام، رهبری و هاشمی

اکبری زاده افزود: از دیگر برنامه های ویژه دهه فجر آذین بندی مبادی ورودی و داخلی دانشگاه ، پخش سرودهای انقلابی ، پخش برنامه سخنرانی، شعرخوانی در رابطه با انقلاب و نقش ایت الله هاشمی رفسنجانی در انقلاب اسلامی و اجرای مسابقه فرهنگی از برنامه های فرهنگی دهه فجر دانشگاه بود.

وی از دیگر برنامه های دهه فجر واحد زاهدان خاطرنشان کرد: برنامه ورزشی و فرهنگی به مناسبت دهه فجر شد با حضور دانشجویان ورزشکار برگزار شد و به دانشجویان ورزشکاری که مقام هایی در این دو سال کسب کرده بودند جوایزی اهدا شد و از مربیان ورزشی برتر تقدیر شد.

502500

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

کد خبر: 730962

وب گردی

وب گردی