ظریف: ایران دست صلح و دوستی و همکاری با تمام کسانی که آماده اند به این مردم احترام بگذارند دراز می کند

 وزیر امور خارجه عصر پنجشنبه تاکید کرد، پیام جمهوری اسلامی ایران که پیام امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای زندگی در صلح و ثبات و آرامش و دوستی با کسانی است که آمادگی احترام متقابل را دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ، محمد جواد ظریف در آستانه 22 بهمن در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و در جمع سفرا و نمایندگان عالی رتبه کشورهای دوست و سازمان های بین المللی در جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران این مطلب را اعلام کرد.
وی با عرض خیرمقدم به میهمانان افزود، از رییس جمهوری اسلامی ایران برای این که پذیرفتند در این روز فرخنده همکاران من در مسولیت های دیپلماتیک کشورها را به حضور بپذیرند، تشکر می کنم.
وزیر خارجه ادامه داد امروز سالروز پیروزی انقلابی است که بر سلطه گری و سلطه پذیری با اعتماد بر مردم غلبه کرد که این بزرگ ترین پشتوانه برای دولت و کلیه نهادهای حکومتی است.
ظریف اظهار داشت انقلابی که مردم در آن همراه با یک رهبر فرزانه مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب و حفظ و صیانت از انقلاب با مقاومت در برابر فشارهای خارجی داشتند و پیشرفت، توسعه و صلح سازی و امنیت را آفریدند.
وزیر خارجه گفت ، این رویه همواره بزرگ ترین پشتوانه انقلابی در صحنه انقلاب و مدیریت کشور است که نشان داد هیچ کس هیچگاه نمی تواند ایران و ایرانی را تهدید کند.
وی افزود، انقلاب ما و جمهوری اسلامی انقلابی صلح خواه و امنیت خواه و خواهان ثبات و امنیت و ارامش و پیشرفت و توسعه در منطقه و جهان است .
ظریف گفت، ایران همواره دست صلح و دوستی و همکاری با تمام کسانی که آماده اند به این مردم بزرگ احترام بگذارند و بر اساس احترام متقابل زندگی کنند، دراز می کند و دست ما دست دوستی و همکاری است و مردم ما در برابر زورگویی ها و هرگونه فشاری ایستادگی می کنند.
وزیر امور خارجه در پایان اضافه کرد، یکبار دیگر به همه همکاران و به همه نمایندگان دیپلماتیک کشورهای خارجی در ایران خوشامد عرض می کنم.
در این مراسم رییس جمهوری اسلامی ایران هم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که قصد مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر را نداشته ندارد و نخواهد داشت، گفت: قدرت نظامی ایران صرفا برای دفاع از کشور است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به کشوری تجاوز نکرده و قصد آن را نیز ندارد. سلاح ما برای دفاع از کشور است و نباید در این شرایط اجازه دهیم تا برخی با توهم افکنی شرایط منطقه و بین المللی را ناسالم کنند.
مراسم گرامیداشت روز ملی جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرارسیدن ٢٢ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دقایقی پیش با حضور سفرا و نمایندگان خارجی مقیم تهران و رییس جمهوری اسلامی ایران در سالن اجلاس سران آغاز شد.
در این مراسم حدود ١٨٠ سفیر و نمایندگان خارجی مقیم تهران برگزاری می شود.
صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران نیز به عنوان مقدم السفرا دومین سخنرانی این مراسم بود.
همه ساله با قرار گرفتن در آستانه یوم الله ٢٢بهمن ماه مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی سفرا و نمایندگان خارجی کشورها مقیم در تهران با حضور در مراسم روز ملی این روز را گرامی می دارند.

کد خبر: 730970

وب گردی

وب گردی