حاشیه های اختتامیه جشنواره ای پرحاشیه/ جایزه ای که ظریف اهدا کرد

محمدجواد ظریف، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی را به " ماجرای نیمروز" اهدا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، شب گذشته ٢١ بهمن در برج میلاد برگزار شد، از مهم ترین حاشیه های این مراسم حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه بود.

* پخش کلیپی از انجام تدارکات برای برگزاری جشنواره سی و پنجم با موسیقی فیلم " رگ خواب" ساخته حمید نعمت الله در ابتدای مراسم باعث شد تا احسان کرمی با آوردن نام محمدرضا شجریان برای او آرزوی سلامتی کند، نام این قطعه " آهای خبردار" است که با صدای همایون شجریان ساخته شده است.

* نام مریم تخت کشیان از کاندیداهای بخش عکس حذف شد، این اتفاق به درخواست محمدرضا تخت کشیان، پدر مریم تخت کشیان افتاده است، محمدرضا تخت کشیان از داوران این دوره از جشنواره بوده است.

* پرویز آبنار، پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری، از همه خواست تا برای سلامتی اصغر شاهوردی دعا کنند و در ادامه خبر ازدواج دختر این صدابردار باسابقه سینما را داد. اصغر شاهوردی سال ها به دلیل حادثه ای که برای او رخ داده دو بستر بیماری است.

* سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای دومین سال متوالی به نوید محمدزاده اهدا شد.

* در بخش سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی به دو فیلم " خوب، بد، جلف" و " آباجان" دیپلم افتخار تعلق گرفت، سال های گذشته تنها یک سیمرغ به فیلم برگزیده تماشاگران اهدا می شد.

* در بخش بهترین بازیگری زن دو سیمرغ اهدا شد، این جوایز به لیلا حاتمی برای" رگ خواب" و مریلا زارعی برای بازی در فیلم " زیر سقف دودی" اهدا شد. در سال های اخیر اهدا دو سیمرغ در یک بخش بی سابقه بوده است.

* بخشی به نام بهترین استعداد درخشان به جشنواره امسال اضافه شد که منیر قیدی کارگردان " ویلایی ها" آن را دریافت کرد اما این کارگردان فیلم اولی در سالن حضور نداشت، او پیش از این در اعتراض به آرا داوران یادداشتی را منتشر کرده و از حضور فیلمش در داوری ها انصراف داده بود.

* هر سال سیمرغی به نام سیمرغ از نگاه ملی به یک فیلم اهدا می شود، که امسال محمدجواد ظریف به روی صحنه رفت و آن را به محمود رضوی، کارگردان " ماجرای نیمروز" داد.

٥٠١ خبرنگار: معصومه رضا/ تایید کننده: ساجده سلیمی

کد خبر: 730972

وب گردی

وب گردی