جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در لبنان

مراسم جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پنجشنبه شب با حضور نمایندگان سران سه قوه و شخصیت های سیاسی ، مذهبی ، نظامی ، امنیتی ، انتظامی و رسانه ای لبنان و همچنین سفرا و وابسته های نظامی خارجی مقیم این کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز این مراسم با شکوه با نواخته شدن سرودهای جمهوری اسلامی ایران و لبنان در سالن « البیال» در بیروت پایتخت لبنان آغاز شد.
« محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، « محمد صادق فضلی» کاردار و سرهنگ « محمدرضا میرزائی» وابسته نظامی ایران در لبنان از میهمانان جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استقبال کردند.
دراین مراسم « پیر رفول» وزیر مشاور در امور ریاست جمهوری به نمایندگی از ژنرال« میشل عون» رئیس جمهوری و « سعد حریری» نخست وزیر، « ایوب حمید» به نمایندگی از « نبیه بری» رئیس پارلمان و شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان شرکت کردند.
« سلیم جریصاتی»، « حسین الحاج حسن»،« محمد فنیش» وزیران دادگستری، صنعت و ورزش و جوانان دولت لبنان و « الحاج حسین خلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب الله و « لور سلیمان» مدیرعامل خبرگزاری ملی لبنان از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند.
شرکت کنندگان در این مراسم در گفت وگوهای کوتاه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.
فتحعلی در این مراسم با بیان اینکه « انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) راه را برای آزادگان جهان به سوی آزادی ، حاکمیت و استقلال بدور از هیمنه و سلطه قدرت های استکباری گشود»، گفت: انقلاب امام خمینی (ره) همچنان امید ملت های مظلوم، محروم و مستضعف است که از زورگوئی ، ظلم و اشغالگری رنج می برند.
وی افزود: ملت ایران در سال های گذشته تلاش کرده است تا اصول و ارزش های انقلاب اسلامی مانند حاکمیت قانون و آزادی های مشروع را تحکیم و پایه های عدالت و مشارکت فعال مردم در حکومت و اداره کشور را تقویت کند.
سفیر ایران در بیروت خاطرنشان کرد:در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران موفق شده است همچنان مشی و مسیر ثابت خود را که به اخلاص ، ایثار و فداکاری مزین است با عزمی راسخ بپیماید و در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی بسیار پیشرفت کند تا جائیکه وارد باشگاه هسته ای جهان و از فن آوری های پیشرفته برخوردار شود، ماهواره به فضا بفرستد و در همه زمینه ها از جمله صنعتی ، علمی و کشاورزی به خودکفائی دست یابد.
فتحعلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش های دولت دکتر« حسن روحانی» رئیس جمهوری ، همواره خواستار حق ، عدالت ، گفت وگو و وحدت بوده و در کنار مظلومان ایستاده است و حامی واقعی و عمق راهبری ملت های بی گناه در مقابل اشغالگران صهیونیست و تروریست های تکفیری به ویژه در فلسطین ، سوریه و لبنان باقی خواهد ماند.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدردانی و ابراز محبت و احترام به ملت عزیز لبنان همواره در کنار آن در رویاروئی با چالش ها و توطئه های صهیونیستی تکفیری می ایستد.
سفیر ایران افزود: دوره جدید در لبنان را که با انتخاب ژنرال« میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری جدید آغاز و همچنین موفقیت هایی را که به فضل وحدت ملت، ارتش و مقاومت حاصل شده است، تبریک می گوئیم و امیدواریم شاهد گسترش بیشتر روابط برادرانه دو ملت لبنان و ایران و شکوفائی و پیشرفت و عزت دو ملت و دو کشور برادر باشیم.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731017

وب گردی

وب گردی