برگزاری جشن نخستین شب پیروزی انقلاب در مسکو

یادبود نخستین شب پیروزی انقلاب اسلامی و پایان حکومت پهلوی با حضور شماری از ایرانیان و شهروندان چند کشور علاقه مند به ایران در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که شامگاه جمعه پس از ادای نماز جماعت برگزار شد، افزون بر ایرانیان مقیم مسکو از جمله دیپلمات ها، کارمندان نهادهای نمایندگی جمهوری اسلامی در روسیه و فعالان اقتصادی، دهها شهروند جمهوری آذربایجان، روسیه، تاجیکستان و افغانستان شرکت کردند.

حجت الاسلام صابر اکبری جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو در این مراسم، گفت: سی و هشت سال پیش در چنین روز و ساعت هایی انقلاب اسلامی پیروز شد و این حرکت اکنون دیگر مختص ایران نیست، بلکه به تمامی منطقه تعلق دارد.
وی افزود: هر چند از آغاز پیروزی، توطئه های داخلی و خارجی شکل گرفت، ولی دوراندیشی حضرت امام (ره)، هوشیاری مردم، اتحاد گروهها و شخصیت های مختلف با هر دیدگاه و رویکرد سیاسی، سبب شد قطار انقلاب از ایستگاه همه پرسی جمهوری اسلامی به سلامت بگذرد و اکنون نیز با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای افق بیش از همیشه روشن تر است.
مهدی حیدری معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد بودیم که چگونه در سراسر ایران، میلیون ها وفادار به انقلاب اسلامی به خیابان ها آمدند.
حیدری همچنین اظهار کرد: پیشرفت ایران در 38 سال گذشته به ویژه حدود چهار سال اخیر و حل مساله پرونده هسته ای سبب شده، روابط بین المللی و جایگاه جمهوری اسلامی به سطحی بسیار بالاتر ارتقا یابد.
در پایان مراسم نیز فیلم های کوتاهی در مورد انقلاب اسلامی به سه زبان فارسی، آذری و روسی پخش شد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731170

وب گردی

وب گردی