برکناری ناگهانی مسئول امور امنیت سایبری کاخ سفید

مقام ارشد امور امنیت سایبری کاخ سفید به طور ناگهانی از سمتش کنار گذاشته شد.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه اینترنتی 'دیلی کالر' نوشت: براساس اعلام یک عضو پایگاه اینترنتی ' آتلانتیک'، ' کوری لویی' از سمتش کنار گذاشته شده حالی که برخی اعلام کرده اند وی مجبور به استعفا شده است.
زمانیکه دولت ترامپ روی کار آمد، لویی همچنان در سمتش فعالیت می کرد در حالی که چندین مقام امور امنیت سایبری دولت قبل از سمت شان استعفا کرده بودند.
کاخ سفید هنوز در مورد کنار گذاشتن ناگهانی این مقام ارشد امنیت سایبری بیانیه ای صادر نکرده است. پایگاه ' زد دی نت' نیز اعلام کرد که دیگر اعضای امنیت سایبری کاخ سفید نیز در مورد این برکناری ناگهانی سکوت کرده اند.
باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا سمت رئیس فدرال امنیت اطلاعات را در سال 2016 به عنوان بخشی از طرح اقدام ملی در مورد امنیت سایبری ایجاد کرد. از جمله فعالیت های این سمت، اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت از تهدیدهای بالقوه پرسنل کاخ سفید در فضای سایبری بود. سیاستگذاری های امور امنیت سایبری، طرح ریزی و اجرای آن در سراسر دولت از جمله دیگر اقدامات این سمت بوده است.
براساس اعلام پایگاه اینترنتی ' زد دی نت'، لویی پیش از فعالیت در کاخ سفید در شرکت هایی همچون گوگل و دراپ باکس فعالیت می کرد.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731292

وب گردی

وب گردی