بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هلند

سفیر جمهوری اسلامی ایران توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج بعلاوه یک و اجرای آن گفت:یکی از آثار برجام ارتقاء روابط جامع و متوازن بین جمهوری اسلامی ایران وسایر کشورهای جهان بود.

به گزارش ایسکانیوز ، مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی کشورمان در لاهه هلند برگزار شد.
در این مراسم با حضور تعداد زیادی از مقامات رسمی کشور هلند ،سفرا ،دیپلماتها و مقامات سازمانهای بین المللی مقیم هلند و شخصیتهای سیاسی و مدیران شرکتهای اقتصادی هلند یاد و خاطره پیروزی انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.


علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در سخنرانی خود در این مراسم ابتدا نسبت به در گذشت آیه الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و آتش نشانان شهید در حادثه ساختمان پلاسکو ادای احترام نمود.
دکتر علیرضا جهانگیری همچنین با اشاره به توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج بعلاوه یک و اجرای آن تصریح نمود:یکی از آثار برجام ارتقاء روابط جامع و متوازن بین جمهوری اسلامی ایران وسایر کشورهای جهان بود.


سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین روابط بین جمهوری اسلامی ایران وهلند را تاریخی خواند و تصریح کرد: این مناسبات ظرف سه سال گذشته وارد مرحله جدیدی شده و چندین هیات عالیرتبه بین دو کشور ظرف یکسال گذشته مبادله شده است که از جمله آنها می توان به سفر دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به هلند ،سفر معاون وقت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و وزیر جهاد کشاورزی از جانب کشورمان به لاهه و سفر وزیر امور اقتصادی و وزیر زیر ساختها و محیط زیست هلند به همراه چندین شرکت هلندی به جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.


دکتر علیرضا جهانگیری همچنین راه اندازی سیستم روادید الکترونیکی در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران و برقراری خط مستقیم هوائی بین آمستردام -تهران توسط شرکت " ک.ال .ام" علاوه بر خط مستقیم پروازی ایران ایر را باعث ارتقاء ارتباطات بین دو کشور و توسعه گردشگری دانست.
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوره ای قربانی حملات تروریستی بوده است ،آمادگی کشورمان برای همکاری با سایر کشورها در مبارزه با تروریسم و افراط گرائی را اعلام نمود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش پایانی سخنان خود به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ایفای یک نقش فعال در سازمانهای بین المللی مستقر در لاهه از جمله سازمان منع سلاحهای شیمیائی اشاره نمود.

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/انتشار دهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731295

وب گردی

وب گردی