مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز برگزار می شود

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران از برگزاری یک دوره مسابقه بزرگ نقاشی با عنوان شهر سبز ویژه دانش آموزان مدارس استان تهران به مناسبت شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات) امین افتخار با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر بخش عمده ای از معضلات زیست محیطی، ریشه در فقدان آگاهی لازم و ضعف فرهنگ سازی در زمینه ارتباط و تعامل انسان با طبیعت و محیط زیست داشته و در واقع در این خصوص با نوعی مشکل فرهنگی روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه تقویت این حوزه نیاز به مشارکت عمومی برای ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح اقشار مختلف جامعه بخصوص کودکان و نوجوان دارد، افزود از این منظر میتوان با آموزش های لازم و ایجاد حساسیت های اجتماعی کافی و اثر گذار ، به تعامل و تعادل روابط انسان با طبیعت امیدوار بود.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه یکی از اولویت های آموزشی در حوزه محیط زیست دانش آموزان مدارس بخصوص قشر پایه هستند اظهار داشت: در این راستا و به مناسبت شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست یک دوره مسابقه بزرگ نقاشی با عنوان شهر سبز برای دانش آموزان دوره ابتدایی و نیز دوره اول و دوم متوسطه در 2 گروه سنی در حال برگزاریست.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت محدود منابع و شکنندگی محیط زیست نیازمندی به دستیابی شهرهای سبز و پایدار به شدت محسوس می باشد و ناگزیرطراحی های شهری باید براساس اثرات زیست محیطی شکل گیرد به طوریکه در این شهرها مصرف انرژی و آب به حداقل ممکن رسیده و ساکنین اینگونه شهرها کمترین میزان مصرف انرژی، آب و اتلاف گرما راداشته باشند تا درنتیجه آلودگی آب و هوا و تولیدگازهای مضر کاهش یابد.

دبیراجرایی مسابقه بزرگ شهر سبز ، مدیریت صحیح پسماندهای حاصله از فعالیت ها را از دیگر شاخصه های مهم اینگونه شهرها دانست و افزود:تولید کمپوست از مواد زایدو تبدیل سایرپسماندهای غیر قابل بازیافت در یک فرایند خاص به انرژی در این شهرها علاوه بر کاهش اثرگذاری بر حوزه آب و خاک و هوا ، نقش مهمی در بهبود اقتصاد شهری دارد.

افتخار گفت : بطورکلی مشخصات شهرسبز بهره گیری از انرژیهای تجدیدپذیر نظیر خورشید و باد، حمل و نقل عمومی سالم وآسان و قابل دسترس، ساختمانهای سازگار با محیط زیست، فضای سبز مناسب و...، می باشد.

وی با بیان ضرورت آشنایی دانش آموزان با اهمیت و حساسیت موضوع محیط زیست و منابع طبیعی تصریح کرد: این مسابقه با همکاری استانداری تهران، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان و شهر تهران و شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد اجرا میگردد.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران و دبیر اجرایی این رویداد با بیان اینکه محورهای این مسابقه اساسا بر مبنای محورهای طرح شهر سبز پیش بینی و طراحی شده است گفت: درختکاری و فضای سبز ، هوای پاک ، آب پاک، انرژی پاک، همچنین شهر پاک ، حمل و نقل شهری ساختمان سبز و زباله و بازیافت از محورهای شرکت در این مسابقه میباشد.

افتخار همپنین بیان داشت: این مسابقه به سبک آزاد میباشد و علاقمندان به شرکت میتوانند در آثار خود از مداد رنگی ، آب رنگ و ماژیک استفاده نمایند.

وی درخصوص نحوه و مهلت ارسال آثار گفت: آثار شرکت کنندگان باید از طریق اپلیکیشن ایوا ، بخش پرداخت ، کلید ایوا با دانلود WWW.SADADPSP.IRارسال شود و دانش آموزان می بایست اصل اثر خود را به مدرسه تحویل نمایند همچنین مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن ماه سالجاری می باشد.

دبیر اجرایی مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز خاطرنشان کرد : به نفرات اول تا سوم هر گروه سنی و نیز 7 برگزیده بعدی گروههای سنی ، همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست (6 تا 9 اسفندماه) جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره ملی عکس و پوستر نفس های شهر و مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز و از سویی برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست سه رویداد مهم فرهنگی – محیط زیستی است که در اسفندماه امسال، برگزیدگان ومنتخبین خود را خواهد شناخت ،از دانش آموزان علاقه مند به شرکت درمسابقه نقاشی شهر سبز خواست تا از طریق مراجعه به مدارس محل تحصیل اقدام لازم برای شرکت در این مسابقه را انجام دهند.

دریافت کننده:زهراپورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 731318

وب گردی

وب گردی