فعالیت های فرهنگی واحد سراوان/از نمایشگاه صنایع دستی تا نمایشگاه دهه فجر

مصطفی خدارحمی گفت: ما معتقد هستیم که اگر دانشجویان ما از مقام رهبری الگو پذیر باشند می توانند آینده مملکت را به سمت روشن تری هدایت کنند چرا که همیشه جامعه نیاز به یک رهبر معنوی و یک اعتقاد راستین در این راستا دارد تا در عصر غیبت امام زمان(عج) همه ما بتوانیم در رکاب ایشان باشیم.

مصطفی خدارحمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های فرهنگی این واحد گفت: هدف ما در بخش فرهنگی واحد سراوان طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم در جهت نشر، افزایش آگاهی دانشجویان و اهدافی که امام خمینی (ره) چه در عرصه های علمی و چه در عرصه های فرهنگی داشت است.

او گفت: ما برنامه ریزی کردیم تا فعالیت هایی را در گروه فرهنگی دانشگاه در راستای موضوعاتی چون بصیرت افزایی، روشنگری اجتماعی و مطالبه خواهی جامعه اجرایی کنیم. اما در چهار چوب آنچه که در قانون اساسی نوشته شده و آزادی هایی که اسلام برای افراد قائل شده و باعث رشد افراد است.

وی افزود: یکی از برنامه هایی که ما در راستای ایام الله دهه فجر انجام داده ایم نمایشگاهی در راستای اهداف و انگیزه های جوانانی که در سال های 57 برای آن قدم برداشتند و با تلاش های خود این انقلاب را به پیروزی رساندند. از دیگر برنامه های بخش فرهنگی آثار دفاع مقدس است که در این بخش سعی کردیم جوانان را با روحیه شهادت و انقلابی آشنا کنیم تا آنها در جهت علم، اخلاق و مشی شهادت طلبی بتوانند تا در صورت نیاز برای رسیدن به اهداف عالی خود با الگو گرفتن از امام حسین(ع) و عاشورا بتوانند در مقام دفاع از سرزمین و اعتقاداتشان حتی از جانشان نیز بگذرند.

خدارحمی اظهار کرد: هدف ما در بخش فرهنگی آشنایی دانشجویان با خط و راه ولایت فقیه در حال حاضر است. ما معتقد هستیم که اگر دانشجویان ما از مقام رهبری الگو پذیر باشند می توانند آینده مملکت را به سمت روشن تری هدایت کنند چرا که همیشه جامعه نیاز به یک رهبر معنوی و یک اعتقاد راستین در این راستا دارد تا در عصر غیبت امام زمان(عج) همه ما بتوانیم در رکاب ایشان باشیم.

این مقام دانشگاهی افزود: از جمله فعالیت های فرهنگی واحد سراوان برگزاری نمایشگاه ها، کرسی های آزاد اندیشی و همایش های متعدد است. بطور مثال ما یک همایش علمی و بزرگی را تحت عنوان بزرگداشت قاضی شهید کریمی برگزار کردیم، همچنین همایش دیگری در خصوص روشنگری دینی در قالب انقلاب اسلامی برگزار کردیم. همچنین از جمله نمایشگاه هایی که برگزار کردیم می توان به نمایشگاه دفاع مقدس، نمایشگاه انقلاب، نمایشگاه آثار و فعالیت هایی که جوانان انقلابی در سال 56-57 انجام داده بودند که به روایت تصویر برگزار شد و نمایشگاه تصویر و عکس که ویژه کارکنان و فرزندانشان اشاره کرد.

وی در پایان ادامه داد: همچنین ما نمایشگاهی تحت عنوان صنایع دستی برگزار کردیم که در آن آثار دانشجویان با توجه به این که در منطقه ای هستیم که فرهنگ ها و مذاهب مختلفی دارند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 731363

وب گردی

وب گردی