حجت الاسلام والمسلمین لطفی: انقلاب اسلامی محصول منطق آزاد اندیشی است

نشست تخصصی آزاد ندیشی و انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عزیز جوان پور در نشست تخصصی آزاد اندیشی و انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری، ضمن تبریک دهه فجر گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره پیگیرمطالبات رهبری درموردآزاداندیشی بوده که نزدیک پانزده سال این مطالبات را مطرح کرد پیگیر جریان آزاد اندیشی بود و این جریان از دانشگاه آزاد اسلامی شروع شد.

وی با بیان اینکه آزاد اندیشی جریانی است که نمی توان آن را از دانشگاه جدا دانست گفت: آزاد اندیشی مقدمه شکوفایی و بالندگی بوده و رشد علم بستگی به آن دارد و جریان های آزاد داندیشی با سوت و کف و هیاهو اتفاق نمی افتد.

جوان پور با انتقاد از اینکه در زمینه علوم انسانی بسیار عقب تر از انتظارات موجود و مرز های مطلوب هستیم گفت: در صورتی که فضای آزاد اندیشی فضای علمی بوده و از سوی جریانات بیرون دانشگاهی به بیراهه کشیده نشود، ضرورتی در همه دانشگاه ها است.

رییس واحد ارومیه با ابراز امیدواری از اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی نهضت آزاد اندیشی در دانشگاه ها شروع شده است گفت: دین مبین اسلام هیچ گاه آزاد اندیشی را محدود نکرده است و آثار فلسفی و فرهنگی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

در ادامه این نشست دبیر شورای آزاد اندیشی دینی در دانشگاه های آزاد اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تمام دنیا را به چالش اخلاق و معنویت کشیده است گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری برگزاری منطق آزاد اندیشی در کلاس های عملی و دانشگاه ها است که در این زمینه آنچنان که باید به این مهم دست نیافته ایم فلذا توجه به برگزاری جلسات آزاد اندیشی با حضور اساتید دانشگاه بحث بسیار مهمی است که نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: تصمیمات مقام معظم رهبری همواره به موقع و راهبردی بوده و نمونه بارز آن پس از رحلت آیت الله هاشمی در یک انتخابی شایسته دکتر ولایتی را که یک فرد دانشگاهی و تلاشگر است را به عنوان رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کردند.

حجت الاسلام لطفی انقلاب اسلامی را محصول منطق آزاد اندیشی دانست و تاکید کرد: اگر مدیریت و تدبیر نشود دچار مشکل و به بیراهه کشیده می شود.

در پایان این مراسم مسول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان گفت: متاسفانه آزاد اندیشی به معنای واقعی تا کنون فقط در حوزه های علمیه نمود پیدا کرده است و تریبون های آزاد و کرسی های آزاد اندیشی باید با هدف تولید علم و فکر باشد.

حجت الاسلام میرزایی با انتقاد از اینکه گاهی اوقات جریان های آزاد اندیشی از سوی جریانات برون دانشگاهی هدایت می شوند گفت: آزاد اندیشی نظریه پردازی در نشست های تخصصی است و در این بحث حقیقت طلبی طرفین بسیار مهم است.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 731391

وب گردی

وب گردی