حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در منزل شهیدی که ساواک بهای گلوله ها را از خانواده اش گرفت

همزمان به دهه مبارکه فجر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام همچون سالهای گذشته به دیدار یکی دیگر از خانواده های شهدای انقلاب اسلامی رفتند.

ایلام خبرنگار ایسکانیوز، در این دیدار که رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام، رئیس دبیر خانه هیات امنای استان ایلام، معاونین واحد ایلام حضور داشتند ، رییس واحد ایلام گفت: تکریم خانواده معزز شهدای انقلاب اسلامی ، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم وظیفه ای همگانی و همیشگی است که مورد تاکید ریاست عالیه دانشگاه دکتر میرزاده است.
وی بیان کرد: پیشرفت، اقتدار، استقلال ، آزادی و امنیت کنونی ایران اسلامی که در دنیا مثال زدنی است حاصل خون به ناحق ریخته شهدای گرانقدر است.
دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: شهید والامقام اسدالله شیرخانی الگوی مناسب برای جوانان بود به طوریکه در جریان جنگ تحمیلی شهدای والامقام با تاسی از این شهید و سایر شهدای انقلاب اسلامی در جبهه های جنگ حضور یافته و به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
عباسی بیان کرد : دانشگاه آزاد اسلامی در تبیین راه و روش شهدا و عمل به وصیت آنان همیشه پیش قراول بوده است و در این راستا در سالهای اخیر در قالب برنامه های فرهنگی از جمله طرحهای ماندگار فرهنگی اقدامات موثری برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انجام شده است که می توان به ساخت و نصب سردیس شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشور در واحد ایلام، تدوین تاریخ دفاع مقدس در استان ایلام ، طرح ماندگار فرهنگی جایزه " دا" برای زنان فرهیخته و...اشاره کرد که انجام و یا در حال انجام شدن است.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: تکریم خانواده های شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان توسط جامعه دانشگاهی اقدامی ارزنده و ماندگار است و امروز الحمدالله دانشگاههای ما پیش قدم در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و عمل به وصیت آنان است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی همتی تصریح کرد: تلاش در سنگر علمی کشور ادامه راه شهدا است و امروز به برکت این تلاشها ایران اسلامی در قله رفیع علمی منطقه با اقتدار قرار دارد.
در این دیدار فرزند شهید والامقام اسدالله شیرخانی که از نخبگان استان و مدیرعامل شرکات توزیع برق استان ایلام است ضمن خیر مقدم به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شهدای گرانقدر به وظیفه خود بخوبی عمل کردند و امروز ما به عنوان فرزندان آن بزرگواران باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.
شهید اسدالله شیرخانی در روز عید فطر سال 57 و در تظاهرات ضد رژیم ستمشاهی در شهر ایلام به ضرب گلوله مزدوران رژیم پهلوی به شهادت رسید ، شهادت این شهید باعث حضور بیشار مردم ایلام و عمل به وصیت ایشان مبنی بر اینکه امام خمینی را تنها نگذارید شد به طوریکه عوامل ساواک پیکر مطهر آن شهید را به راحتی تحویل خانواده نمی دهند و حتی بهای گلوله های شلیک شده به این شهید والامقام را از خانواده اش می گیرند.
این شهید والامقام در وصیتش در آخرین لحظات حیات مبارکش بر حضور در صحنه و تنها نگذاشتن امام خمینی (ره) تاکید می کند
رحش شاد و یادش گرامی باد.

خبرنگار: حیدر داوودی/منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 731500

وب گردی

وب گردی