عارف: جریانی می‌خواهد فضای انتخابات آینده سرد و بی رمق باشد

رئیس فراکسیون امید با هشدار نسبت به تلاش‌هایی که در جهت خمودگی فضای دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد،گفت: تمامی امکانات بالقوه در اختیار جریان رقیب اصلاحات است بویژه تریبون‌های اصلی همچون صدا و سیما که نه تنها امکان استفاده برای اصلاح‌طلبان و اعتدالیون فراهم نیست بلکه تریبونی برای حمله به اصلاح طلبان شده است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا عارف در دیدار با اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به نقش انجمن‌های اسلامی دانشجویان در دوران‌های مختلف جنبش دانشجویی در کشور اشاره کرد و گفت: به گواه تاریخ و با نگاهی به سیر تاریخی جنبش دانشجویی در ایران می‌بینیم که انجمن‌های اسلامی دانشجویان یکی از موثرترین تشکل‌های محوری در هویت بخشی به جنبش دانشجویی بودند بخصوص در دانشگاه تهران که با محوریت مهندس بازرگان کانون اصلی مبارزات دانشجویی با رژیم شاه بود.
وی با بیان اینکه باید قدردان جایگاه دانشگاه تهران باشیم ،تصریح کرد:حفظ جایگاه دانشگاه تهران مطمئناً به نفع آموزش عالی کشور است و تشکل‌های دانشجویی بویژه انجمن اسلامی دانشجویان می‌توانند در ارتقاء جایگاه دانشگاه تهران مؤثر باشند.


تلاشهای خطرناک برای مدیریت فضای دانشجویی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خطاب به اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان گفت: باید به خود ببالید که وارث تشکلی شده‌اید که عقبه‌ای بس فاخر دارد و همه تلاش‌ها باید در جهت حفظ هویت این تشکل باشد.
وی با بیان اینکه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران باید جاذبه خود را بالا ببرد، به تلاش جریانات مختلف برای مدیریت فضای دانشجویی اشاره کرد و گفت: در گذشته تلاشهای زیادی برای مدیریت جنبش دانشجویی از سوی کسانیکه با فضای دانشگاه بیگانه هستند صورت گرفت که نتیجه آن دور شدن تشکلهای دانشجویی از ارزشها و هویت خودشان بود.

جریانی می‌خواهد فضای انتخابات آینده سرد و بی رمق باشد
عارف با هشدار نسبت به تلاش‌هایی که در جهت خمودگی فضای دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد،خاطرنشان کرد: جریانی با هدف القا یاس و ناامیدی در فضای کشور بویژه در دانشگاه‌ها می‌خواهد فضای انتخابات آینده سرد و بی‌رمق باشد هدف آنها جلویگیری از تداوم روند آغاز شده از خرداد 92 است و چون شور و نشاط انتخاباتی از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود تلاش می‌کنند فضای دانشگاه به سمت امنیتی شدن پیش برود تا تشکل‌های دانشجویی نتوانند میدان دار انتخابات شوند که این تحرکات بسیار خطرناک است.

تمامی امکانات بالقوه در اختیار جریان رقیب اصلاحات است
رئیس فراکسیون امید تاکید کرد :تمامی امکانات بالقوه در اختیار جریان رقیب اصلاحات است بویژه تریبون‌های اصلی همچون صدا و سیما که نه تنها امکان استفاده برای اصلاح طلبان و اعتدالیون فراهم نیست بلکه تریبونی برای حمله به اصلاح طلبان شده است.

تلاش‌های گسترده برای متلاشی کردن شورا عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان
وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نظام را قبول دارند ولی به عملکردها انتقادهایی را وارد می‌دانند،خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دستاورد اصلاح‌طلبان در طی سالیان اخیر تشکیل شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان بوده است و تلاشهای گسترده‌ای برای متلاشی کردن این شورا صورت می‌گیرد که تاکنون موفق نشده‌اند و به همین خاطر از خواهران و برادران بزرگوارم در خانواده بزرگ اصلاحات می‌خواهم که اجازه ندهند انسجام شکل گرفته ازبین برود.

برخی که در انتخابات مجلس میثاق نامه را امضا کرده بودند بعد منکر آن شده‌اند
عارف در پاسخ به سوالی درباره عملکرد فراکسیون امید در اوایل تشکیل مجلس دهم ،گفت: به خاطر اینکه رفتار تشکیلاتی در کشور ما نهادینه نشده است در مقاطعی شاهد عهدشکنی‌هایی بوده‌ایم برخی از افرادی که در جریان انتخابات مجلس دهم میثاق نامه را امضا کرده بودند بعد از مدتی منکر آن شده‌اند آیا این رفتار مصداق رفتارهای دوگانه نیست؟

با نگاهی خیرخواهانه به دنبال حل برخی چالش‌های داخل خانواده انقلاب هستیم
وی همچنین بر ضرورت ارتباط مؤثر اعضای فراکسیون امید با مردم تاکید کرد و با اشاره به موضوع گفت‌وگوی ملی در پارلمان ،گفت: ما با نگاه دراز مدت ایده گفت‌وگوی ملی را مطرح کرده‌ایم و دست دوستی به تمامی جریانات سیاسی داخل نظام دراز کردیم و با نگاهی خیرخواهانه به دنبال حل برخی چالش‌های داخل خانواده انقلاب هستیم و معتقدیم حل چالشها به نفع نظام اسلامی خواهد بود و امیدواریم با همراهی همه جریانات سیاسی و ارکان مختلف در حاکمیت بتوانیم در مسیری که انتخاب کردیم موفق عمل کنیم.
رئیس شورای عالی سیاست گذاری در پایان از تشکل های دانشجویی خواست که برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن انتخابات و مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند.

انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731509

وب گردی

وب گردی