نظریه های تولیدی اتاق های فکر در اختیار ریاست جمهوری قرار می گیرد/سیاست های فرهنگی دانشگاه ها وحدت و همدلی است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در سفر به استان سمنان با امام جمعه سمنان دیدار و گفتگو کرد. او همچنین درنشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی و تخصصی اتاق فکر استان سمنان شرکت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر ضیا هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه ها ومراکزآموزش عالی اتاق های فکر جامعه هستند، گفت: ایده اتاق فکر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید باعث اصلاح و منشا تحولات طرح های کلان در کشور شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: محصولات فکری و نظریه های تولیدی اتاق فکر در قالب مسئله شناسی و راهبردی در اختیار ریاست جمهوری و دستگاه های مرتبط که منشا تحولات طرح های کلان در کشور است، قرار می گیرد و ازاین طریق باعث تغییر مسیر واصلاح طرح ها می شود.

او با بیان اینکه در سفرهای رئیس جمهوری به استان ها یکی از جدی ترین گزارشات که مبنای تصمیم گیری طرح های اتاق فکر استان ها بوده است، گفت: محصولات تولیدی این اتاق فکرها بدون صرف هزینه، به تولید نظریه های جمعی از نخبگان می پردازد.

شبکه اتاق فکر استانی به عنوان طرحی از سال 1393 به صورت مشترک به وسیله مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری تاسیس شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم با امام جمعه سمنان دیدار و گفتگو کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم، دراین دیدار با بیان این که افزایش بسترهای وحدت و همدلی یکی از حوزه‌های فعالیت فرهنگی و ماموریت های این حوزه است، گفت: هر زمانی که در مسائل مختلف استانی، شهرستانی، سیاسی و اجتماعی وحدت و همدلی وجود نداشته ، شاهد آسیب جدی بوده ایم.

هاشمی گفت: در بخش فرهنگی دانشجویان امروز نسبت به دوران قبل تفاوت‌هایی وجود دارد که این تفاوت سلیقه طبیعی است و با توجه به عصر رسانه، نگاه، مطالب جدید، ایده‌ها، سلیقه ها و مطالبات تغییر پیدا کرده است.

او ادامه داد: این نمادها و علایق به معنای از دست رفتن نسل جوانان نیست و همه جوانان به کشور، نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی علاقه‌مند هستند.

هاشمی افزود: سیاست های فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی درسال های اخیر بر این اساس بوده که بتوانیم با وحدت و همدلی همه جانبه حرکت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم، با بیان این که اکنون زمینه های خوبی دردانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وجود دارد و ظرفیت دانشجویی نیز بالا است، گفت: امروز دردانشگاه‌‌ها علاقه به امور دینی و انقلابی بالاست.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام حسین ذوالفقاری مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه سمنان، دکترعباس هنر بخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان و جمعی از مدیران و معاونان دانشگاه سمنان دراین دیدار حضور داشتند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/201

کد خبر: 731535

وب گردی

وب گردی