تعداد دانشجویان غیر ایرانی 25درصد افزایش می یابد

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی دانشجویان غیرایرانی بورسیه و آزاد نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز دکتر صمد حاج جباری مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، درباره آمار دانشجویان غیرایرانی که در سال جاری پذیرش شده اند گفت: امسال پذیرش دانشجویان غیرایرانی به صورت بورسیه و غیر بورسیه بسیار خوب بود.

او ادامه داد: پذیرش دانشجویان غیرایرانی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته و ما امیدواریم به آن عددی که در اول سال جاری پیش بینی کرده ایم، دست یابیم.

مدیرکل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم افزود: سال گذشته یک هزار و ۱۵۰ دانشجوی غیرایرانی بورسیه پذیرش کردیم که امسال تعداد این دانشجویان به یک هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و در بخش غیر بورس نیز به همین صورت است.

حاج جباری افزود: براساس آماری که یک ماه گذشته ارایه شد آمار دانشجویان غیرایرانی از مرز ۲۴ هزار نفر عبور کرده است که امیدورایم تا پایان سال با توجه به آماری که از دانشگاه ها دریافت می کنیم این آمار افزایش داشته باشد و ما به آن عددی که در سال اول برنامه ششم یعنی حدود ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر پیش بینی شده است، دست یابیم.

منبع: مهر

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/200

کد خبر: 731548

وب گردی

وب گردی