نوکیا قصد خرید کامپتل را دارد

نوکیا اعلام کرد، برای افزایش تمرکز خود بر نرم‌افزار و جهت هوشمندسازی هر چه بیشتر تجهیزات مرتبط با شبکه‌های ارتباطی، درصدد تصاحب کمپانی Comptel با پرداخت بیش از ۳۷۰ میلیون دلار است. کامپتل یکی از کمپانی‌هایی است که در زمینه‌ی توسعه‌ی نرم‌افزار برای شبکه‌های ارتباطی فعالیت می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، نوکیا در کنار رقبای خود که شامل کمپانی سوئدی اریکسون و کمپانی چینی هواوی است، اخیرا به دلیل افزایش تقاضا برای تجهیزات مرتبط با شبکه‌های 4G با سرعت بالا و همچنین تلاش برای گذار به سمت نسل بعدی شبکه‌های ارتباطی یا همان 5G که البته چند سال تا به بار نشستن آن فاصله داریم، با مشکلاتی روبرو شده‌ است.

همچنین باید به ظهور رقبای جدیدی اشاره کرد که با راه‌اندازی شبکه‌های ارتباطی مجازی، با مشکلات دیگری نیز روبرو شده‌اند که در واقع نشان‌دهنده‌ی قدرت بالای نرم‌افزار در مقایسه با سخت‌افزاری است که این کمپانی‌ها توسعه می‌دهند.

کامپتل را باید یکی از رقبای کمپانی‌های بزرگی نظیر Amdocs، Convergys و Radcom خواند که سال گذشته موفق شد بیش از ۱۰۰ میلیون یورو فروش داشته باشد. با استفاده از نرم‌افزار‌ها و سرویس‌های ارائه‌شده، خریداران تجهیزات مخابراتی قادرند کنترل بیشتری روی شبکه‌ها و سرویس‌های خود داشته باشند.

نوکیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که تصاحب کامپتل بخشی از استراتژی این کمپانی است تا کسب و کار مستقل نرم‌افزاری خود را از طریق گسترش و تقویت داشته‌های خود به راه بیندازد.

به اعتقاد شماری از تحلیل‌گران، نوکیا یکی از رقبای آینده‌ی خود را که احتمالا به یک تهدید برای این کمپانی فنلاندی تبدیل می‌شد، تصاحب کرده است. کامپتل اخیرا محصولی نرم‌افزاری توسعه داد و راهی بازار کرد که می‌توان از آن برای پیاده‌سازی شبکه‌های مجازی ارتباطی استفاده کرد؛ به‌طوری‌که با بهره‌گیری از این نرم‌افزار، شماری از محصولات سخت‌افزاری و تجهیزات نوکیا بی کاربرد می‌شود.

قیمت پیشنهادی توسط نوکیا به ازای هر سهم کامپتل حدود ۲۹ درصد بالاتر از ارزش هر سهم این کمپانی است. پس از انتشار خبر مربوط به تصاحب کامپتل توسط نوکیا، ارزش هر سهم این کمپانی بیش از ۳ درصد افزایش پیدا کرد.

سال گذشته نیز نوکیا برای تسلط بیشتر بر بازار تجهیزات مخابراتی، کمپانی فرانسوی-آمریکایی الکاتل-لوسنت را با پرداخت بیش از ۱۵.۶ میلیارد یورو تصاحب کرد.

منبع: زومیت

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار دهنده: پارسا فرخوی

204/201

کد خبر: 731552

وب گردی

وب گردی