دو شرکت مدیاتک و کوالکام از جمله شرکت‌های بزرگی هستند که برای تلفن‌های همراه هوشمند تراشه تولید می‌کنند. تراشه‌هایی که روی میلیون‌ها محصول قرار گرفته‌اند و شرکت‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد که شرکت شیائومی دیگر قصد ندارد از این تراشه‌ها روی  محصولات خودش استفاده کند. شایعات می‌گویند که شیائومی قصد دارد تراشه‌های موبایلی مخصوص خودش را تولید کند.

به گزارش ایسکانیوز، براساس اطلاعاتی که سایت The Wall Street Journal منتشر کرده، تراشه‌ی جدید شیائومی در حال حاضر با نام Pinecone شناخته می‌شود و تا چند ماه دیگر رسما معرفی خواهد شد. گفته شده که گوشی Mi 5C با این تراشه‌ راهی بازار میشود.

شرکت چینی شیائومی از سال ۲۰۱۵ روی ساخت تراشه‌های مخصوص خودش کار می‌کند و به نظر می‌رسد که تا مدتی دیگر آن را معرفی خواهد کرد. ساخت تراشه‌ برای این شرکت قدم بزرگ و بسیار مهمی به حساب می‌آید. شیائومی در حال حاضر دومین سازنده بزرگ موبایل در کشور چین به حساب می‌آید. همچنین این تراشه می‌تواند هزینه ساخت گوشی‌های شیائومی را هم پایین‌تر بیاورد.

هنوز نمی‌توانیم درباره‌ی عملکرد این تراشه‌ در مقایسه با تراشه‌های کوالکام و مدیاتک صحبت کنیم و باید منتظر عرضه‌ی آن بمانیم.

منبع: دیجی کالا

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 731561

وب گردی

وب گردی