چاپ کتاب زندگینامه شهید فرخ رضا فقیهی فر/بررسی راهکار های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نظام آموزش عالی

ملیحه اختری گفت: در واحد بجنورد 7 کانون با عناوین کانون دانشگران سبز، اندیشه های امام خمینی(ره)، سفیران بصیرت، هنر، ادبیات، سیمای نور و آوای طبیعت در حال فعالیت هستند. همچنین در واحد بجنورد 3 نشریه با عناوین ره توشه، اعتدال و خودکاوی در حال فعالیت هستند.

ملیحه اختری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت و گو با ایسکانیوز در رابطه با برنامه های بخش فرهنگی این واحد گفت: از فعالیت هایی که معاونت فرهنگی واحد در رابطه با دهه مبارکه فجر انجام داده است می توان به آذین بندی و تبلیغات در فضای دانشگاه، شرگت دانشگاهیان در مراسم گلباران تمثال امام خمینی(ره) و گلباران مزار شهدای گمنام واحد بجنورد اشاره کرد.

او گفت: همچنین برنامه هایی چون صدور بیانیه تبریک دهه فجر و دعوت آحاد مردم به شرکت در راهپیمایی 22 بهمن ماه، برگزاری نشست علمی و جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه با موضوع دستآوردهای انقلاب اسلامی و افق های روشن آینده، برگزاری مسابقه عکاسی تحت عنوان دهه فجر و ارزش های انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقه بهترین جمله در وصف انقلاب اسلامی و در آخر برگزاری مسابقه بهترین خاطره از زبان فعالان و مبارزان اول انقلاب در ایام الله دهه فجر در این واحد برگزار شده است.

وی افزود: ما بیشتر تمرکز فعالیت های فرهنگی خود را طبق آنچه که در بخش نامه های سازمان مرکزی عنوان شده است بر مبنای طرح های ماندگار فرهنگی قرار داده ایم. بخشی از برنامه ها برنامه های مناسبتی هستند که در تمام واحد اجرا می شود. همچنین از دیگر برنامه هایی که در حوزه طرح های ماندگار فرهنگی قرار دارد می توان به تاسیس بازارچه های فن و هنر درسال گذشته که با هدف معرفی دستاورد های فرهنگی هنری بر پا شده بود اشاره کرد. همچنین ایجاد فضای فرهنگی مبتنی بر شناخت فعالان حوزه فرهنگی و هنری از دیگر فالیت های بخش فرهنگی در این واحد بوده است.

اختری در ادامه گفت: چاپ کتاب زندگی نامه شهید فرخ رضا فقیهی فر، مشارکت در برگزاری همایش قرآنی وحدت، مشارکت در برگزاری اولین اجلاس استانی نماز، مشارکت در کمیته تحقیق و پژوهش سه هزار شهید استان و اجرای طرح پژوهشی با عنوان بررسی راهکار های ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در نظام آموزش عالی از دیگر برنامه های فرهنگی واحد بجنورد بوده است.

وی اشاره کرد: برگزاری مسابقه طراحی المان «صلح و سلام» که مجوز آن از سازمان مرکزی اخذ شده است در اواخر فروردین ماه برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری برنامه اقوام و میراث فرهنگی استان خراسان شمالی از دیگر برنامه های بخش فرهنگی واحد بجنورد است که در دستور کار ما قرار دارد که در مرداد ماه برگزار می شود.

این مقام دانشگاهی در ادامه اظهار کرد: ما در این واحد برنامه هایی چون تالیف کتاب اخلاق حرفه ای در تعلیم و تربیت را داریم که این امر نیز در حال اجرا است. در واحد بجنورد 7 کانون با عناوین کانون دانشگران سبز، اندیشه های امام خمینی(ره)، سفیران بصیرت، هنر، ادبیات، سیمای نور و آوای طبیعت در حال فعالیت هستند. همچنین در واحد بجنورد 3 نشریه با عناوین رهتوشه، اعتدال و خودکاوی در حال فعالیت هستند.

وی اذعان کرد: از دیگر اتفاقات مهمی که در زمینه فرهنگی دانشگاه بجنورد رخ داده است می توان به این موضوع که دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد به عنوان دستگاه برتر در ستاد اقامه نماز استان شناخته شده است اشاره کرد. بخشی از اهدف فعالیت های فرهنگی در این واحد مربوط به دانشجویان، بخشی مربوط به اساتید و بخشی از آنها مربوط به کار کنان می شود. در خصوص دانشجویان ما سعی می کنیم آنها را در زمینه های هنری و فرهنگی تقویت کنیم که در قالب بازارچه های فن و هنر انجام شده است. همچنین برگزاری گارگاه هایی با عنوان کارگاه روش زندگی و کارگاه های مرتبط با پیشگیری از مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی از جمله فعالیت های بخش فرهنگی این واحد بوده است.

معاون فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی واحد بجنورد در پایان گفت: برای اساتید نیز در هفته گذشته کارگاهی در جهت ارتقای سطح آگاهی آنها در خصوص سلامت روانی و جسمی دانشجویان برگزار شده است که در این کلاس ها به اساتید نحوه برخورد مناسب با دانشجویان برای جذب دانشجو و نزدیک شدن رابطه بین دانشجو و استاد آموزش داده می شود.

خبرنگار: محمد بهتری راد/منتشر کننده: سلیمی

503500

کد خبر: 731563

وب گردی

وب گردی