کوهکن خبرداد:  توافق نمایندگان برای تهیه طرحی متناسب با سیاست‌های کلی انتخابات

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی از توافق نمایندگان برای تهیه طرحی متناسب با سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن کوهکن در خصوص سیاست‌های کلی انتخابات و تاخیر در ارائه لایحه جامع نظام انتخابات از سوی دولت، اظهار داشت: دولت‌های گذشته به دنبال تهیه قانونی جامع برای انتخابات بودند که، نهایتا در هیچ یک از دولت‌های سابق، لایحه جامع برای انتخابات تهیه نشد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من به طور جدی معتقد هستم، به هیچ عنوان اجازه نداریم رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با انتخابات را به طرح یا لایحه‌ای محول کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اتفاق برخی از نمایندگان توافق کرده‌ایم با توجه به برگزاری انتخابات در بهار سال آینده، در صورت عدم ارائه لایحه، طرحی را تهیه کنیم، ادامه داد: در مدت کوتاهی اگر دولت لایحه خود را در راستای بخشی از سیاست‌های کلی انتخابات که تاکنون در هیچ قانون انتخاباتی به آن پرداخته نشده است، ارائه نکند، تحت عنوان یک طرح فوریتی به این موضوعات بپردازیم.

کوهکن در گفت و گو با خانه ملت، گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم این طرح را به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال آینده برسانیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری که در قوانین مغفول واقع شده‌اند را مورد توجه قرار دهیم.

دریافت کننده: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731584

وب گردی

وب گردی