رونمایی  از تندیس دانشجوی شهید مدافع حرم در واحد اردبیل

با برگزاری مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم، تندیس شهید هاشم دهقانی نیا دانشجوی مدافع حرم، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در این مراسم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ثمره و و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی در ایران است که در ابتدای پیروزی انقلاب با هدیه یک میلیونی امام راحل،پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و حمایت های ایت الله هاشمی رفسنجانی(ره) کار خود را آغاز کرد.

علی شامل افزود: با استناد به آمار و ارقام منتشر شده از سازمان های جهانی در خصوص رتبه بندی دانشگاه ها، دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دانشگاه های حضوری جهان عنوان است و این افتخار با تلاش و کوشش همه دانشگاهیان حاصل شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، امنیت و آرامش کشور مدیون شهدا و رزمندگانی است که برای دفاع از کیان اسلامی از جان و مال خود مایه می گذارند.

علی شامل بیان کرد: هرچند که خدمت به خانواده های معظم شهدا وظیفه همه ماست ولی هیچ چیزی نمی تواند جای خالی این شهدای معظم را در بین خانواده هایشان پر کند.

وی با بیان اینکه امروز تندیس شهید دهقانی نیا در محوطه سالن تربیت بدنی دانشگاه رونمایی می شود از ساخت تندیس شهید علی آقایی نیز در آینده نزدیک در دانشکده فنی این واحد دانشگاه هی خبر داد.

جانشین فرماندهی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: آرمانها و اهداف شهدا باید به جوانان و نسل امروزی انتقال داده شود و آنها با فرهنگ شهادت و ایثار آشنا شده و شهدا را الگوی خود قرار دهند.

سردار سید یوسف مولایی اظهار کرد: شهدای حرم در غربت از اسلام و قرآن و کشورمان دفاع می کنند تا ملت ایران در آسایش و آرامش با عزت زندگی کنند.

وی تصریح کرد: رزمندگان اسلام امروز بدون هیچ چشم‌داشتی در خارج از مرزهای ایران برای دفاع از حرم اهل بیت به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

وی افزود: اگر رشادتها و ایثارگریهای این رزمندگان و شهدای والامقام نبود بی‌شک امروز باید با گروههای تکفیری و داعش در داخل ایران می‌جنگیدیم که هم‌اکنون با رشادتهای رزمندگان اسلام تمام ترفندها و توطئه‌های دشمنان در خاورمیانه به ناامیدی تبدیل شده است.

سردار مولایی گفت: باید دشمن و ترفندهای دشمنان را بشناسیم چرا که دشمنان از هر راهی درصدد تضعیف فرهنگ ایثار در بین جوانان و دانشجویان هستند و باید با هوشیاری و بصیرت تمام ترفندهای دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کرد.

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان البرز افزود: اصل انقلاب و دستاوردهای آن باید برای همگان تبیین شود چرا که انقلاب اسلامی معجزه و اراده الهی بود.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ‌گاه کشوری قابل اعتماد نبوده است، افزود: دشمنی آمریکا هیچ وقت تمام نمی‌شود چرا که آمریکا از پیشرفتهای علمی و هسته‌ای ایران عصبی و ناراحت است.

وی افزود: باید دلایل دشمنی آمریکا و عصبی بودن این کشور از پیشرفتهای ایران برای همگان تبیین شود که کشور ما هم‌اکنون در عرصه‌های علمی و هسته‌ای به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافته و روز به روز بر این پیشرفتها افزوده می‌شود.

وی گفت: آمریکا برای دست‌یابی به منافع خود در خلیج فارس تمام تلاش خود را به کار گرفته است ولی تاکنون نتوانسته کاری از پیش ببرد که این امر در سایه رشادتها و دلاورمردیهای رزمندگان اسلام میسر شده است.

پخش کلیپ، نماهنگ، مداحی، قرائت شعر و وصایای شهدا از جمله برنامه های این آئین بود و در پایان با اهدای لوح از خانواده های شهید هاشم دهقانی نیا و شهید علی آقایی تجلیل شد.

هاشم دهقانی نیا دانشجوی رشته تربیت بدنی و علی آقایی دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بودند.

خبرنگار: علی انوار

کد:801

کد خبر: 731588

وب گردی

وب گردی