حفاظت از محیط زیست نیازمند مدیریت بهینه در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه پسماندها است

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دولت به تنهایی از پس حل مشکلات محیط زیست برنمی آید بلکه در این رابطه باید شاهد مشارکت مردم و یک عزم ملی باشیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سید محمد مجابی در مراسم رونمایی از نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: یکی از سیاست های مهم دولت یازدهم توجه ویژه به حفظ محیط زیست بوده است.

وی اضافه کرد:دولت تدبیر و امید فعالیت های جدی را برای حل مشکلات محیط زیست به انجام رسانده که کاهش آلودگی هوای تهران و تثبیت و بهبود شرایط دریاچه ارومیه را باید از نمونه های بارز آن دانست.

مجابی در ادامه رسیدن کشور به توسعه پایدار را بدون توجه به حفاظت از محیط زیست غیرممکن خواند و گفت:برای توسعه پایدار و حفظ محیط زیست به شکل شایسته باید فرهنگ سازی و آموزش مداوم به جامعه را شاهد باشیم.

وی همچنین تصریح کرد:حفاظت از محیط زیست نیازمند مدیریت بهینه در تمامی بخش ها به ویژه در حوزه پسماندها است.

مجابی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و آگاهی بخشی در حفاظت از محیط زیست از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و هر قدر در این حوزه هزینه شود بازهم کافی نیست.

مجابی، شناسایی و رفع مشکلات محیط زیست را نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه دانست و افزود:صدا و سیما، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و اصحاب رسانه می توانند در این زمینه یاری گر باشند.

وی در ادامه راه اندازی نرم افزار پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین را راهی مثبت و سازنده در جهت حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی عنوان کرد و گفت:امیدواریم حفاظت از محیط زیست به یک فرهنگ و دغدغه ملی در کشور تبدیل شود.

براساس گزارش پام، کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساختمان حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین به مساحت یک هزار متر مربع ، بازدید از دهکده طبعیت بوستان باراجین و دیدار با کارکنان حفاظت محیط زیست استان از جمله دیگر برنامه های سفر معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط کشور به قزوین بود.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 731742

وب گردی

وب گردی