همزمان با روز جهانی صرع؛  ۴۰ بیمار مبتلا به صرع با قهرمان شطرنج ایران مسابقه می دهند

قائم مقائم انجمن صرع ایران گفت: قرار است احسان قائم مقامی قهرمان شطرنج ایران، طی مسابقه سیمولتانه شطرنج به بازی با ۳۰ تا ۴۰ نفر از مبتلایان به صرع بپردازد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، دکتر پرویز بهرامی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، دومین دوشنبه فوریه هر سال به نام روز صرع نام گذاری شده است، افزود: امسال این روز مصادف با روز ۲۵ بهمن، ۱۳ فوریه در سراسر دنیاست که باید با جامعه ی جهانی همراه باشیم و برنامه های مربوط به این روز را اجرا کنیم.

وی هدف از نام گذاری این روز را ارتقای آگاهی سطح افراد جامعه در مورد صرع و از بین بردن خرافات در این زمینه برشمرد و گفت: بر خلاف تصور افراد جامعه در برخی موارد افراد مبتلا به صرع می توانند موفق و مثبت و خیلی بهتر از افراد سالم عمل کنند و این امر مستلزم همکاری خوب ارگان ها خصوصا وزارت بهداشت در زمینه ی بودجه و امکانات درمان است.

قائم مقام انجمن صرع ایران به تشریح برنامه های انجمن صرع ایران به مناسبت روز ۲۵ بهمن پرداخت و افزود: پخش کلیپ های کمک های اولیه در رسانه ملی، نمایش پلاکاردهایی در سطح سه میدان بهارستان - امام خمینی و راه آهن توسط مردان بنفش پوش، استقرار اتوبوس هایی برای پاسخگویی به سوالات شهروندان در زمینه صرع و تهیه و پخش تیزرهای آموزشی در مترو ، مسابقه شطرنج با احسان قائم مقامی با همکاری فدراسیون شطرنج در بلوار کشاورز. خ حجاب. فدراسیون شطرنج از مهمترین برنامه های روز صرع است.

بهرامی ادامه داد: در جهت بهتر نشان دادن توانمندی بیماران صرعی طی اعلام آمادگی که فدراسیون شطرنج کرد قرار است طی یک روز با حضور قهرمان شطرنج ایران آقای احسان قائم مقامی، وی به مسابقه شطرنج با ۳۰ تا ۴۰ نفر از مبتلایان به صرع بپردازد.

قائم مقام انجمن صرع ایران، یکی از اهداف برگزاری این مسابقه را اصلاح تصور افراد جامعه در مورد ممنوع بودن ورزش برای بیماران صرعی دانست و گفت: برخلاف تصور عموم بسیاری از ورزش ها در صورتی که اصولی باشد برای بیماران صرع نه تنها مضر نیست که مفید هم هست.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 731745

وب گردی

وب گردی