جشنواره‌های دینی راهکاری برای تامین منابع مکتوب قصه‌گویی

برگزاری جشنواره‌ی قصه‌های دینی می‌تواند راهکار تامین منابع مکتوب برای قصه‌گویان و مربیان باشد.

به‌ گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره ‌کل روابط‌ عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، یکی از مربیان راه یافته به بخش رضوی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معتقد است تامین منابع داستانی و مکتوب امری ضروری است. او پیشنهاد می‌دهد که جشنواره‌ای با این مضمون برای مربیان کانون برگزار شود.

بر اساس این گزارش، زهرا بابادی مربی قصه‌گوی استان چهارمحال و بختیاری امسال با داستانی به عنوان «نگین شکسته» در بخش رضوی جشنواه‌ی قصه‌گویی شرکت می‌کند. این داستان مناسب گروه سنی «ب و ج» است و براساس نمایشنامه‌ای به همین نام نگاشته شده است.

بابادی در توضیح شیوه‌ انتخاب این اثر می‌گوید: «از آنجا که منابع کافی در اختیار نداشتم نمایشنامه‌ نگین شکسته را تبدیل به داستان کردم و دیالوگ‌های آن را به زبان محلی برگرداندم.»

این مربی معتقد است که کانون باید به دنبال راهکاری برای تامین منابع در کتابخانه‌ها باشد: «در کتابخانه‌ی مرکز ما تنها دو عنوان کتاب با موضوع امام رضا (ع) وجود دارد. یکی کتاب «ماهک و پرنده‌ها» و دیگری مجموعه چهارده معصوم. ما منبعی برای نوجوانان هم نداریم. با این حال امسال با برگزاری کارگاه‌هایی توانستیم 21 اثر را به بخش داستان‌نویسی رضوی ارسال کنیم با این حال آثار بچه‌ها نیز نمی‌تواند منبع ما باشد و ما به منایع قوی‌تری نیازمندیم.»

بابادی برگزاری جشنواره‌ی قصه‌های دینی را به کانون پیشنهاد می‌‌دهد: «پیش از این مسابقه‌های داستان داشته‌ایم. اما خوب است که مربیان خود را محک بزنند و از این طریق منابع کانون هم افزایش پیدا کند. چرا که به نظر می‌رسد نویسندگان حرفه‌ای کودک و نوجوان نیز در این زمینه قدم برنمی‌دارند یا برنامه‌ریزی‌های لازم در دیگر بخش‌ها صورت نمی‌گیرد. در همین زمینه خوب است که کانون اقدام فرهنگی دیگری را آغاز کند.»

گفتنی است که نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار است در بخش‌های ملی و بین‌المللی برگزار شود و قصه‌گویان رضوی در بخش ملی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

502500

دریافت کننده: زهرا بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

کد خبر: 731815

وب گردی

وب گردی