بررسی پتانسیل‌های معدنی کشور در کنفرانس مکانیک سنگ ایران

ششمین کنفرانس مکانیک سنگ ایران ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کوروش شهریار، رئیس ششمین کنفرانس مکانیک سنگ ایران گفت: سرزمین ایران با شرایط اقلیمی ویژه دارای نواحی متنوع چون رشته کوه‌های بلند با توده سنگ‌های ستبر مقاوم، مناطق تکتونیزه و گسل خورده، سرزمین‌های ماسه‌ای ساحلی و مردابی، پهنه‌های کویری، شن‌های روان و گنبدهای نمکی متعدد، دشت‌های وسیع در نوع خود ممتاز و منحصربه فرد است.

وی افزود: این امر موجب شده تا تمامی ویژگی‌های اقلیمی تمامی قاره‌ها را به خود اختصاص دهد.

شهریار گفت : یکی از پایه‌های زیربنایی و اساسی مدیریت توسعه پایدار، توجه کافی به شرایط اقلیمی و پتانسیل‌های موجود کشور و مطالعه میدانی و همچنین برنامه‌ریزی در توسعه زیرساخت‌ها و استفاده بهینه از ذخایر خدادادی است، بر این اساس اهمیت معدن به عنوان یک حوزه مادر تخصصی و نیاز به بهره‌مندی از دانش عملی و نظری روز جهان دارد و برای این منظور از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ششمین کنفرانس مکانیک سنگ ایران برگزار می‌شود.

وی افزود : در این دوره از کنفرانس ۱۹۸ مقاله کامل دریافت شد که ازاین تعداد ۱۰۹ مقاله بر اساس نظرات ۵۰ داور از دانشگاه و صنعت انتخاب شدند.

رئیس ششمین کنفرانس مکانیک سنگ ایران ارائه ۴ مقاله کلیدی توسط متخصصان دانشگاهی و صنعتی ایرانی و خارجی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس برشمرد.

200/202

منبع: مهر

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 731819

وب گردی

وب گردی