ایران میتواند به قطب گردشگری جهان تبدیل شود

با توجه به اهمیت موضوع گردشگری و نقش مهم آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور، گردشگری مدرن به عنوان مفهومی جدید و نو، ارتباط نزدیکی با توسعه اقتصادی کشورها داشته و به عنوان عامل مهمی در اکثر کشورها مورد توجه قرار میگیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شما نیوز، کشور ایران به دلیل پیشینه ی تارخی و بناهای موجود و اقلیم جغرافیای خاص آن به عنوان تفرجگاهی برای گردشگران داخلی و خارحی مورد توجه قرار میگیرد.

در این میان شرکت ها و گروههای زیادی برای رونق این صنعت دست به کار شدند که یکی از این شرکتها شرکت سرمایه گذاری و ساختمانی عظام است.
برای آشنایی بیشتر با این شرکت و پروژه های در دست آن مصاحبه ای را با عدنان مصلایی مدیر روابط عمومی این شرکت انجام داده ایم . وی به عنوان اولین سوال در باره ی پیشینه ی این شرکت و پروژه های در دست آن گفت :شرکت سرمایه گذاری ساختمانی عظام در زمینه گردشگری و احیای بناهای تاریخی فعالیت خودش را چند سالی ست اغاز کرده چندین پروژه در دست دارد که اولین آن هتل سرای عامری هاست که مرمت آن انجام و تبدیل به بوتیک هتل گردید. و دوسالیست که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است .
دو هفته ی پیش جز برترین هتل معرفی شد که در خاورمیانه افتخار کمی نیست .و در هفته ی فرهنگی فرانسه هم میزبان سفیر فرانسه و همراهان او شد.tripadvisorاین هتل سرادر سایت .

وی ادامه داد: دومین پروژه ما تم پارک آبی اوشن هست در جزیره زیبای کیش که چند روزیست که آغاز به کار کرده و تنها پارک آبی روباز ایران است و در خاورمیانه جزو بزرگترین و مطرح ترین پارک ها خواهد بود . این پارک موضوعیست جهت روشن شدن بهتر موضوع عرض کنم منظور از تم پارک شهربازی هایی هستند که از موضوع و داستان و سازه بهره می برند. مثال روشنش دیزنی لندها هستند که ما کاملن آن موضوعات را بومی سازی کرده ایم. فضای سبز،چیدمان، برگرفته از داستان های ایرانی ست ضمن آن که تمام بازی هاش از کانادا(white water )خریداری و نصب شده است .تمام استاندارهای یک پارک آبی در دنیا را داراست .

مصلایی افزود: به زودی در یکی دوماه آینده در تلاش هستیم و انشاله ٤ روز در هفته را به خانم ها اختصاص خواهیم داد تا از آفتاب درخشان جنوب در فضایی مفرح و شاد کمال استفاده را ببرند. پروژه ی بعدی پروژه ی هزار و یک شهر است که انتهای اتوبان همت در منطقه ٢٢ تهران است که اون هم تم پارک است .یعنی پارک موضوعی است و تمام المان های ایرانی در آنجا باز سازی مشود تا جوانان و نوجوانان با این وقایع از نزدیک اشنا شوند .

وی اضافه کرد: سر در باغ ملی رواق های ایرانی سایت اکتشاف که کار گروهی بچه هاست برای پیدا کردن دفینه های ایرانی و آموزش ارزش آن به کودکانمان. جاده ابریشم هفت گنبد که نماد هفت پیکر نظامی است . وسایل بازیهایی که تماما از کشورهای اروپایی تهیه شده است . در کنار این شهر بازی بزرگ سه هتل در سه سطح در برنامه . هرکسی با هر وسعی قابل استفاده است .
وی در ادامه در باره ی عمارت مسعودیه وحاشیه های آن اظهار کرد: عمارت مسعودیه جزو همین پروژه ها بوده که برنامه هایش را برای اینکه در حد هتل سرای عامری ها که بهترین بوتیک هتل است برسانیم .بررسی های زیادی انجام دادیم و قرارداد ما این بود که انجاهم هتل شود و تیم ما که از بزرگان مرمت هستند گفتند اگر اینجا هتل شود هم کارایی خود را از دست میدهد وبه بنا اسیب میرسد. قرار شد آن را به محلی برای اجرای برنامه های فرهنگی تبدیل کنیم و به دنبال مجوز هستیم و نامه نگاری کردیم و ماهها روی این طرح کار و ارایه شد و سالهاست منتظر مجوز هستیم. ما چند رویداد فرهنگی رادر این عمارت رقم زدیم.

مصلایی در آخر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه مشکلاتی در گردشگری ایران موجودست و جایگاه ایران در گردشگری جهانی کجاست و مزایای رونق گردشگری برای ایران گفت:ما حنما این پتانسیل جهانی شدن را داریم چون ما چیزهایی را داریم که هیچ جای دنیا وجودندارد .زیر ساخت ها باید مهیا شود و صنعت گردشگری ایران باید مدرن شود و ما اسم ان را گردشگری حلال سوق دهیم. باید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی امنیت وجود داشته باشد. اگر بخش خصوصی وارد این عرصه شود مطمئن شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی درمورد مزایای که برای ایران دارد میتوان اینگونه عنوان کرد :وقتی سفیر فرانسه در هتل سرای عامری های کاشان برنامه ی هفته ی فرانسه را برگزار میکند با برخورد و مهمان نوازی ما از نزدیک اشنا میشود و با تمام وجود لمس میکند . وقتی در حوزه گردشگری میزبانان خوبی باشیم زبان به زبان در دنیا میچرخیم و به قطب گردشگری تبدیل میشویم .ما در زمینه زیر ساخت ها باید به حدی برسیم که پذیرایی گردشگران باشیم چون باعث اشتغال داخلی میشود.و این ایینه ای میشود برای جمهوری اسلامی ایران تاببینند ایرانی ها چه فرهنگی و پیشینه ای دارند.

دریافت کننده و انتشار دهنده:نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 731873

وب گردی

وب گردی