رونمایی موتور بنزینی برون نصب دریایی توس با حضور وزیر دفاع

مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع اظهار داشت : در نخستین همایش پیشرانه های دریایی که در روز سه شنبه 26 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، موتور بنزینی برون نصب دریایی توس که به دست متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده رونمایی می گردد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر رستگاری با اعلام این خبر گفت: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی شریف، انجمن ملی موتور، دیگر نهادها، دانشگاه ها و صنایع فعال در حوزه پیشرانه های دریایی اولین همایش پیشرانه های دریایی را در تهران برگزار می کند.
مدیر عامل سازمان صنایع دریایی هدف از برگزاری این همایش را ارایه دستاوردهای علمی کشور در حوزه پیشرانه های دریایی، جمع آوری ایده ها، پژوهش ها و نظرات علمی پژوهشگران و صنعتگران کشور و نیز شناسایی اندیشمندان و توانایی های موجود ذکر کرد و افزود : هم افزایی علمی مراکز، نهاد های علمی و انجمن های تخصصی در حوزه پیشرانه های دریایی و آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با گلوگاه های فناورانه این صنعت از دیگر اهدافی است که همایش پیشرانه های دریایی برای تحقق آن تلاش می کند.
امیر رستگاری، جایگاه سیستم رانش در بهره وری ناوگان دریایی کشور، محرکه اصلی، انتقال قدرت، پیش برنده ها و پایش و نگهداری را از جمله محورهای اصلی این همایش ذکر کرد و افزود: سیستم رانش از اصلی ترین بخش های موجود در شناوراست که از اهمیت زیادی برخوردار می باشد .
وی تصریح کرد : یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان صنایع دریایی در حوزه خودکفایی و بومی سازی تجهیزات دریایی، دستیابی به انواع سامانه های رانش دریایی است.
مدیر عامل سازمان صنایع دریایی با بیان اینکه امروزه فناوری طراحی و تولید سامانه رانش انواع شناورها تنها در انحصار چند کشور محدود صنعتی است گفت : سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با برنامه ریزی میان مدت و با استفاده از توانمندی شبکه همکاران صنعتی کشور و همچنین پتانسیل علمی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در چند سال اخیر در جهت طراحی و ساخت پیش رانه های دریایی قدم های بزرگی برداشته است.
وی افزود در این همایش در قالب 8 کارگروه تخصصی موضوعات، روشهای تحلیل و اندازه گیری نویز پروانه های دریایی، مروری بر سامانه های کنترل موتور شناورهای دریایی، حفاظت و خوردگی در پیشرانه های دریایی، شبیه سازی تک بعدی زنجیره انتقال قدرت شناورهای دریایی، پایش وضعیت در پیشرانه های دریایی، معرفی جدیدترین موتورهای دریایی و پیشرفتهای حاصله در سامانه های سوخت رسانی، روش های تجربی در طراحی و ارزیابی پیشرانه های دریایی و سیستم های رانش در شناورهای تندرو مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
امیر رستگاری اظهار داشت : در همایش مذکور ضمن چاپ مقالات برتر ارائه شده به همایش در مجلات معتبر داخلی به مقالات اول تا سوم نیز جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.
مدیر عامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در ادامه گفت : در حاشیه این همایش دستاوردهای پیشرانه های دریایی نیز در قالب نمایشگاهی ارائه می گردد.
امیر رستگاری در پایان از دست اندرکاران به ویژه وزارت خانه ها، نهادها، سازمان ها، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و علمی که سازمان صنایع دریایی را در برپایی این همایش یاری و حمایت کردند تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد با تداوم این همکاری ها ، همیاری و همدلی همه دستگاه ها بتوانیم همایش پیشرانه های دریایی را بصورت دوسالانه برای رسیدن به اهداف تعیین شده برگزار کنیم.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ انتشاردهنده: فاطمه سرلک

کد خبر: 731914

وب گردی

وب گردی