برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری قوم قشقایی توسط کانون دانشجویی ایران‌شناسی و مطالعه اقوام ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان

جشنواره فرهنگی و هنری قوم قشقایی توسط کانون دانشجویی ایران‌شناسی و مطالعه اقوام ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از واحد دهاقان،در این جشنواره که به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با استقبال اقشار مختلف از شهرستان دهاقان و دیگر شهرستان‌های استان و استان‌های همجوار و با حضور سمیه محمودی، نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، علی‌اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان، میهمانان و فرهیختگانی از ایل قشقایی، رؤسای ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان در محل تالار اجتماعات شهید بشارت برگزار شد، سمیه محمودی، نماینده مردم شهرستان‌های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: « بدون تردید عزت، احترام و آرامشی که امروز در ایران اسلامی برقرار است، ثمره زحمات و جانفشانی شهدا و رهنمودهای معمار کبیر انقلاب اسلامی می‌باشد. همه ما باید نگهبان و پاسدار عزت، احترام و آرامش خود باشیم و دست در دست هم، اعتلا و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنیم. نظام جمهوری اسلامی نظامی زنده، پویا و در حال حرکت است، این را می‌توان به وضوح در موضع‌گیری‌های دشمنان مشاهده نمود، زیرا آنان در پی یافتن راه‌هایی برای وارد ساختن ضربات سنگین بر پیکره نظام جمهوری اسلامی هستند. اما مردم ایران، مردمی همیشه بیدار و در صحنه هستند و اجازه وارد آمدن کوچکترین خدشه‌ای را به اقتدار نظام اسلامی نخواهند داد.»

محمودی در بخش دیگری از بیانات خود خاطرنشان کرد: « شهرستان دهاقان، شهرستانی تاریخی است و فرهنگ‌های بومی آن را باید حفظ نمود، در این خطه بزرگان، علما و شهدای بیشماری داشتیم که وظیفه ما ادامه‌دادن راه و سیره گذشتگان عزیز شهرمان است. امروزه مبحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در کشورمان احتیاج به تأمل و تفکر بیشتری دارد و زنگ خطری برای جوانان کشور ماست. با حرکت جهادگونه در این زمینه می‌توانیم از مسائل و مشکلاتی که برای کشور ما به‌وجود می‌آورند جلوگیری به‌عمل آوریم.»

در ادامه جشنواره پس از استماع سخنان سخنرانانی چون علی‌اصغر قاسمیان، فرماندار شهرستان و دکتر احمدرضا یلمه‌ها، رئیس واحد دهاقان، برنامه‌های متفاوتی همچون اجرای موسیقی ایلنوایی قشقایی، قرائت شعر، شاهنامه‌خوانی، اجرای مراسم سوارکاری، اجرای مراسم رسوم و فرهنگ‌های خاص قشقایی به سمع و نظر حضار رسید.

پایان‌بخش برنامه جشنواره فرهنگی هنری قوم قشقایی، تجلیل از میهمانان ویژه، فرهیختگان و مدعوانی بود که دعوت در این برنامه را پذیرا شده بودند.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 731960

وب گردی

وب گردی