کتاب صوتی «پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند» منتشر شد

کتاب صوتی «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند »نوشته «جیمز ام.کین» نویسنده‌ی آمریکایی توسط نشر چشمه منتشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» عنوان یکی از مشهورترین رمان‌های «جیمز ام.کین» نویسنده‌ی آمریکایی است که با ترجمه‌ی «بهرنگ رجبی» در مجموعه‌‌ی «جهان کلاسیک» نشرچشمه منتشر شد.

کتاب صوتی «پستچی همیشه دو بار زنگ می زند» با حضور حسین عرفانی، پرویز بهرام، تورج مهرزادیان، تورج نصر، شمس صادقی، نیما رئیسی، کسری کیانی، مجید آقاکریمی، محمدرضا علیمردانی، آَشا محرابی، سارا بهرامی، امیر منوچهری، پویان مقدم، امیر بهرام کاویانپور، محمود اسماعیلیان، بهزاد ابطحی به کارگردانی ساحل کریمی تهیه و تدوین شده است.

گفتنی است، این دومین رمانی است که «رجبی» از «جیمز ام کین» منتشر می‌کند، پیش از این «غرامت مضاعف» با ترجمه‌ او از سوی «نشرچشمه» منتشر شده بود که با استقبال روبرو شد، «غرامت مضاعف» و «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» به‌واسطه‌ی نسخه‌‌ی مشهور سینمایی‌شان سال‌هاست برای مخاطب ایرانی آشنا هستند، با این همه این دو اثر مهم که در لیست 1001 رمانی که باید پیش از مرگ خواند، آمده‌اند، خیلی دیر به فارسی ترجمه شده‌اند.

بهرنگ رجبی درباره‌ی «جیمز.ام کین» در مقدمه‌ «غرامت مضاعف» می‌نویسد: «او را آغازگر رمان نوآر امریکایی خوانده اند. دشیل همت و ریموند چندلر و دیوید گودیس و جیم تامپسون و جیم الروی و همه استادان بعدی جنایی نویسی بی شک وام دار راهی‌اند که او باز کرد و پیمود. احتمالادر تمام تاریخ، هیچ رمان پلیسی‌یی همزمان محبوبیت و موفقیت مالی‌ای را نداشته که دو رمان اول او یافتند: «پستچی همیشه دوبار زنگ می زند» و «غرامت مضاعف». تام ولف زمانی گفت: «هر کس می خواهد داستان نویسی یاد بگیرد برود رمان های جیمز ام.کین را بخواند.» مگر چند نویسنده بوده اند که کسی درباره شان این چنین گفته باشد؟»

جمیز کین نویسنده‌ای است که ابتدا می‌خواست خواننده اپرا شود، اما نتوانست. او از 20 سالگی شروع به نوشتن کرد و طی یک دهه بعدش روزنامه‌نگار قهار و صاحب سبکی شد. در بسیاری روزنامه‌ها و مجلات کار کرد و در همین دوره بود که تکنیک‌های مختلف نوشتن را آزمود، از جمله نوشتن قطعات در قالب گفت‌وگو را. در سال 1934 «پستچی همیشه دوبار زنگ می‌زند» را منتشر کرد و دیگر روزنامه‌نگاری را کنار گذاشت تا همه وقتش را صرف نوشتن رمان کند، گرچه از وسوسه هالیوود جان به در نبرد و مدتی را هم به فیلمنامه نویسی گذراند.

مشخصه اصلی رمان‌های کین ریتم پرشتاب، استفاده از راوی اول شخص، زبان محاوره و تعلیق‌های مداوم است. هم نشینی این ویژگی‌ها در رمان «پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند» این اثر را به یکی از ماندگارترین‌های ادبیات‌ داستانی آمریکا تبدیل کرده است.

502500

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

کد خبر: 732016

وب گردی

وب گردی