نقش آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه فرهنگی استان کردستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار دارد می تواند نقش آفرینی بیشتر در راستای توسعه فرهنگی این استان داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدقربان کیانی در نشست ارایه پیشنهادات جامعه دانشگاهی به شورای فرهنگ عمومی برای تدوین برنامه های فرهنگی استان کردستان در سال 96 و آسیب ها و چالش های پیش رو، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان به عنوان یکی از مسئولیت های اجتماعی خود سعی می کند در حوزه توسعه فرهنگی کردستان نقش مهمتری را ایفاگر باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان ظرفیت های بسیار خوبی در اختیار دارد و در همین راستا باید از این ظرفیت ها در راستای نیل به توسعه همه جانبه استان کردستان بهره برداری شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج گفت: توسعه در سایر حوزه ها و بخش ها به دست نمی آید مگر اینکه ما در بخش فرهنگ به توسعه برسیم و در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به در اختیار داشتن افراد صاحب نظر به عنوان هیات علمی تلاش خواهد کرد که در این راستا نقش آفرینی بهتری داشته باشد.

وی به لزوم تدوین سندهای راهبردی در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگ برای توسعه بهتر، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بخش زیادی از فعالیت های فرهنگی در جامعه مبتنی بر سلایق افراد است و ما باید نسبت به این حوزه با حساسیت بیشتری برخورد داشته باشیم.

دکتر کیانی هدف از برگزاری این نشست با حضور صاحب نظران و اهل فن حوزه فرهنگ استان کردستان را رسیدن به یک نقطه مشترک عنوان کرد و گفت: ما تلاش می کنیم که با برگزاری این نشست ها به یک خروجی مشخص رسیده و این خروجی را در اختیار سازمان ها و نهادهای تصمیم ساز قرار دهیم.

وی افزود: ارائه راهکار وپیشنهادهای مبتنی بر شیوه ها و روش های علمی یکی از رسالت های دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است و دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان نیز در راستای عمل به این رسالت خود تلاش می کند که در تصمیم سازی ها و ارائه مشاوره های متناسب با نیازهای استان به مدیران از تمامی ظرفیت های خود استفاده کند.

در ادامه این نشست که با حضور 30 نفر از صاحب نظران عرصه فرهنگ کردستان، مدیران مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، هر کدام از شرکت کنندگان به بیان دیدگاه های خود در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر پرداختند و در نهایت مفاد از پیشنهادات برای فعالیت فرهنگی اثر بخش به عنوان نظرات کارشناسی برآمده از دیدگاههای جامعه دانشگاهی در راستای تدوین سند راهبردی فرهنگی کردستان آماده ارایه به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان شد.

خبرنگار و منتشر کنند: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 732039

وب گردی

وب گردی