سیستم شگفت انگیز مکش هوای پیشرانه‌ی فراری لافراری

فراری لافراری به‌ خودی‌ خود، خودروی خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز،اگر سیستم هیبریدی به‌کاررفته در فراری لافراری را حذف کنید، تنهای قوای محرکه‌ی باقی‌مانده، پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری با آرایش خورجینی است که قدرت قابل توجه ۸۰۰ اسب بخار ارائه می‌کند.

طراحی و ساخت یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی که برای جاده‌های معمولی و خارج از پیست، قدرتمند باشد، کار دشواری محسوب می‌شود؛ این برند ایتالیایی یک سیستم پیشرفته‌ی مکش هوا در این خودرو به کار گرفته است که درگذشته استفاده از آن در خودروهای فرمول یک ممنوع شده بود.

راه حل فراری استفاده از ساختاری است که باعث تغییر پیوسته‌ی طول لوله‌ی مکش هوا می‌شود. در این ساختار، طول لوله‌ی مکش هوا همانند تلسکوپ عمل می‌کند و طول آن تا بی‌نهایت افزایش می‌یابد. نتیجه‌ نهایی استفاده از این فناوری، بهبود کارایی حجمی در پیشرانه است و اجازه می‌دهد ورود جریان هوا در دور موتور پایین و دور موتور بالا که پیشرانه هوای بیشتری نیاز دارد، افزایش یابد. این فناوری باعث افزایش قدرت تولیدی و بهبود جریان ورودی هوا در دور موتور بالا می‌شود.

200/202

منبع: زومیت

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732124

وب گردی

وب گردی