امکان دریافت دستیار گوگل در تمام موبایل های اندرویدی فراهم می شود

در ابتدای کار تصور می شد دستیار هوشمند گوگل به صورت انحصاری در موبایل های پیکسل این کمپانی قرار می گیرد، اما چندی پیش دیدیم احتمالاً اسمارت فون پرچمدار بعدی ال جی یعنی G6 نیز به Google Assistant مجهز خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، از سوی دیگر مالکین موبایل های اندرویدی قدیمی نیز می توانند نسبت به دریافت این دستیار کاربردی امیدوار باشند. طبق اخبار موجود، گوگل نسخه ای آزمایشی از اپلیکیشن جستجوی خود را در اختیار برخی کاربران قرار داده که امکان بهره گیری از Assistant را در تلفن های هوشمند مختلف فراهم می سازد.

البته ظاهراً این نسخه به شماره «6.13.5 آلفا» با همه دیوایس ها سازگار نیست، اما کاربران از اجرای موفقیت آمیز آن روی دستگاه هایی همچون نکسوس 6P، آلکاتل Idol 4S و بسیاری موارد دیگر خبر داده اند.

گفتنیست پیام معرفی اولیه پس از اجرای این اپلیکیشن، مشخصاً برای افرادی نوشته شده که تاکنون تجربه استفاده از این دستیار هوشمند را نداشته اند، بنابراین این سازگاری را نمی توان صرفاً تصادفی یا سهوی دانست.

در نسخه آلفای مورد بحث مواردی همچون موضوعات اخیر بر اساس سابقه جستجو، پشتیبانی از پرداخت های موبایل و همچنین حالت ذخیره سازی داده برای بهینه سازی لود صفحات تعبیه شده.

لازم به ذکر است هنوز مدت زمان زیادی تا عرضه نسخه نهایی و رسمی این اپلیکیشن باقی مانده، چون هنوز در مرحله آلفا قرار داریم و احتمالاً پس از کسب بازخوردهای کافی، تازه به نسخه بتا خواهیم رسید. با این حال تصور اینکه دستیار هوشمند گوگل را در موبایل قدیمی خود در اختیار داشته باشیم، بسیار هیجان انگیز است.

فایل APK این نسخه از اپلیکیشن گوگل را می توانید از این لینک دانلود کنید، اما توجه داشته باشید احتمال بروز نتایج ناخواسته و مشکلات احتمالی پس از نصب آن وجود دارد.

200/202

منبع: دیجیاتو

دریافت کننده : ناهید سمیعی/منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 732163

وب گردی

وب گردی