19 طرح در جشنواره خوارزمی برگزیده شدند

دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از تقدیر 19 برگزیده در بین 667 طرح داخلی و خارجی ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فرج‌الله مهنازاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در هتل المپیک گفت: این جشنواره در سه دهه حیات افتخار آمیز خود حدود هزار طرح پژوهش و اختراع و نوآوری برجسته را به جامعه علمی کشور معرفی کرده است.

دبیر سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفت:‌ بیش از 200 پژوهشگر و دانشمند خارجی و ایرانی مقیم خارج در جمع برگزیدگان جشنواره خوارزمی هستند و نزدیک به 100 نهاد و سازمان دولتی و خصوصی، علمی و اقتصادی، ملی و بین‌المللی را در فهرست حامیان مادی و معنوی خود جای داده است و همه ساله در مراسمی با حضور رئیس جمهوری وقت و مقالات عالی رتبه کشوری تقدیر از برگزیدگان همان دوره را انجام داده است.

او به ویژگی‌های این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: تدوین و به‌روز‌رسانی آئین‌نامه برگزاری جشنواره بین‌المللی خوارزمی، تدوین و به‌روز‌رسانی آیین‌نامه اجرایی این جشنواره، رونمایی از کهربای خوارزمی که در طراحی و انتخاب مواد به جایگاه برجسته دانشمند جهان اسلام محمدابن موسی خوارزمی توجه شده است، بهره‌مندی از مشارکت موثر دانشمندان خارجی برگزیده دوره‌های قبل، تعامل گسترده و نظام‌مند با گروه‌های تخصصی را می‌توان از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره از جشنواره نام برد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: ‌فراخوان این دوره از جشنواره در خرداد امسال از طریق وب‌‌سایت جشنواره در داخل و همچنین تمهیدات این وب‌گاه به 4 زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی در خارج از کشور آغاز شد و ثبت‌نام متقاضیان در شهریور پایان یافت. طرح‌های ارائه شده بر حسب موضوع به صورت الکترونیکی از طریق سامانه برای ارزیابی به 18 گروه تخصصی ارسال شد، کارشناسان و اعضای هیات علمی عضو گروه‌های تخصصی طرح‌ها را بر اساس ماهیت و شاخص‌ها ارزیابی کردند و طرح‌های برتر را به هیات داوران جشنواره خوارزمی تحویل دادند.

مهنازاده افزود: در این دوره از جشنواره 388 طرح داخلی و 279 طرح خارجی از 46 کشور جهان برای حضور در این رقابت ثبت‌نام کردند و نتیجه فعالیت چند ماهه در 18 گروه تخصصی، پیشنهاد 37 طرح از سوی گروه‌های تخصصی به هیات داوران جشنواره شد. هیات داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره است وظیفه بررسی علمی، فنی، ارزشی و رتبه‌بندی طرح‌های پیشنهادی از سوی گروه‌های تخصصی را به عهده دارد. پس از جلسات متعدد، 13 طرح داخلی و 6 طرح خارجی به عنوان برگزیده سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری آنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

204/200

کد خبر: 732272

وب گردی

وب گردی