تشکیل پرونده سلامت رایگان  در کانون آگاهی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند/ اگر حمایت های دانشگاه نبود موفق نمی شدیم

دبیر کانون آگاهی پزشکی دانشگاه  آزاد اسلامی واحد پرند گفت:  کانون آگاهی پزشکی در سال 1393 توسط معاونت دانشجوی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده است و در حال حاضر 300 نفر در داخل دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند عضو این کانون هستند.

یاسمن عبدلی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با توجه به فعالیت های کانون آگاهی پزشکی گفت: همان طور که از اسمش مشخص است این کانون به معنی آگاهی بخشیدن به سایر افراد جامعه تشکیل شده است و بیشتر در مورد سلامت و بیماری های روز از طریق روش های مختلف مانند: بوروشور، نشریه یا برگزاری همایش های مختلفی چون پیشگیری از بیماری های دیابت یا سکته های قلبی که این روزها بیشتر شده به دانشجویان، کارمندان آگاهی لازم داده می شود.
وی ادامه داد: از جمله سایر همایش هایی که برگزار کرده ایم می توان به همایش HIV اشاره کرد که در دانشگاه برگزار شد و بزرگترین اقدامی که در کانون آگاهی پزشکی انجام شده تشکیل پرونده سلامت برای کارمندان و اساتید دانشگاه بوده است. ما در این زمینه پرونده سلامت را تشکیل دادیم و هر ماه 2 بار تست غربالگری را انجام می دهیم که شامل فشارخون و قند خون است و پس از دوره های 3 تا 4 ماهه این پرونده ها به پزشکان مربوطه ارائه داده می شود و اگر کسی مشکلی داشته باشد به پزشک مراجعه می کند و تحت درمان قرار می گیرد.

دبیر کانون آگاهی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند با اشاره به آگاهی دانشجویان در زمینه پزشکی گفت: دانشجویانی که در زمینه فرهنگی فعالیت دارند از این کانون بیشتر استقبال می کنند چرا که دانشگاه ما رشته پزشکی ندارد و فعالیت ها به صورت پیراپزشکی انجام می گیرد. اما آنها به این کانون علاقه زیادی دارند به طوری که اعضای آن در حال حاضر به 300 نفر می رسد.
وی ادامه داد: من خودم رشته پزشکی را خیلی دوست داشتم اما شرایطم طوری بود که نتوانستم در مقطع پزشکی ادامه تحصیل دهم و به جای آن در رشته بیوتکنولوژی که به نوعی وابسته رشته پزشکی شرکت کردم زیرا دوست داشتم که بیشتر فعالیت کنم و بیشتر اعضای کانون بامن هم عقیده هستند و دوست دارند در این زمینه ها فعالیت بیشتری داشته باشند.

عبدلی در خصوص حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی ازفعالیتهای کانون گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون همکاری های خوبی داشته اند و اگر این حمایت ها نبود ما نمی توانستیم این فعالیت ها را انجام دهیم .

وی در خصوص استقبال دانشجویان از فعالیت های کانون گفت: دانشجویان از فعالیت های کانون مخصوصا برای این تشکیل پرونده سلامت یا همایش دیابت استقبال خوبی کردند. زیرا بیماری ها جنبه علمی دارد و ممکن است برخی از دانشجویان فرصت پرداختن به بیماری ها به صورت تخصصی نداشته باشند و ما تلاش کردیم از حضور برخی بازیگران که سفیر دیابت هستند استفاده کنیم تا دانشجویان این نکات را از زبان خود بازیگران بشنوند و برایشان بهتر و جذابتر باشد.
وی در ادامه افزود: ما در کانون نشریه "آگاهی پزشکی" داریم که به صورت ماهنامه به چاپ می رسانیم و متن این مطالب طوری تهیه می شود که دانشجویان و خوانندگان به راحتی و آسان درک کنند و متوجه مطالب بشوند و معمولا از این نشریه خیلی خوب استقبال می شود.

خبرنگار : مرضیه کنگرانی / منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 732359

وب گردی

وب گردی